شنبه یکم اردیبهشت ماه

اقدامات ماندگار در کمیته ملی المپیک

صالحی امیری طی چهار سال گذشته آنقدر خوب عمل کرده است که باید از وی تقدیر کرد. این یک رسم دیرینه است که حق شناس باشیم و حقایق را با حب و بغض در هم نیامیزیم. در این رهگذر البرز ورزشی بر آن است که خدمات ارزشمند این مرد شریف را از نگاه کارشناسان به نقد و بررسی بگذارد.

آداب معاشرت و ادبیات فاخر

کارشناس بسکتبال و رئیس هیات استان مازندران درباره عملکرد دکتر صالحی امیری در کمیته ملی المپیک می گوید: زمانی که دکتر صالحی امیری در مقطعی سرپرست وزارت ورزش شده بود، استفاده از نظرات کارشناسان و تعامل با فدراسیون های ورزشی زبانزد بود. یادم نمی رود زمانی که عضو هیات رئیسه فدراسیون آقای محمود مشحون بودم، وقتی برای گرفتن میزبانی قهرمانی آسیا، رئیس فدراسیون با دفتر ایشان تماس گرفت، بلافاصله شخصا جواب داد و یک هفته به طور نینجامید که یک میلیارد تومان به فدراسیون کمک کرد تا میزبان خوبی باشیم. این نشانه احترامی است که دکتر صالحی امیری برای روسای فدراسیون ها قائل است. در حال حاضر حتی اگر فردی کار شخصی داشته باشد، هرگز پاسخگویی را به معاونان و عوامل خود ارجاع نمی دهد. ایشان از نظر آداب معاشرت و نوع ادبیات در میان مسئولان ورزش مملکت بی نظیر است. بودجه ای که طی این چهارسال برای کمیته ملی المپیک آورده اند به تنهایی از تمام روسای ادواری کمیته ملی المپیک بیشتر است.

 

شاخصه های عالی مدیریتی

علیرضا رضایی ملی پوش پیشین کشتی و از المپین های ورزش ایران نیز عملکرد صالحی امیری را می ستاید و می گوید چند جلسه با دکتر صالحی امیری برخورد داشتم. فردی است با شاخصه های عالی رفتاری که حرمت قهرمانان و پیشکسوتان ورزش را به خوبی رعایت کرده است. امیدوار هستم که دوباره ایشان را در صدر کمیته ملی المپیک ببنیم تا خدماتی که آغاز کرده است، ادامه بدهد. من به شخصه از همه توانم برای معرفی اقدامات ارزشمند دکتر صالحی امیری در حق قهرمانان و پیشکسوتان ورزش استفاده خواهم کرد تا جامعه ورزش کشور بدانند که این مرد عزیز برای ورزش ایران در ابعاد داخلی و بین المللی چقدر اثرگذار بوده است.

گفت و گو: ج - دوستدار