جمعه سی و یکم فروردین ماه

دغدغه های شمسایی و لزوم حمایت از فوتسال

فوتسال ظرفیت جهانی شدن دارد؛ به شرطی که حمایت شود. حرف های وحید شمسایی و کادرفنی را باید شنید و با طراحی و تامین ‌منابع مالی فوتسال را به اوج رساند. درمان فوتسال با تغییر کادرفنی و جا به جایی نفرات میسر نمی شود.

ناظم الشریعه با دست بسته و نازل ترین تدارکات و حمایت ها کار کرد. فوتسال در سه سال گذشته در رده باشگاهی و ملی عملکرد صعودی نداشته است.

در رده نوجوانان و جوانان و شناسایی استعدادها توفیقی نداشته ایم.کاری که تاکنون در شهرها و تیمهای باشگاهی می بینیم،عمدتا خودجوش بوده و جوانان تکنیکی و با استعدادکشور، علیرغم امکانات محدود مدارج ترقی را طی کرده اند. طیف وسیعی از این نفرات را در لیگ های فوتسال می بینیم.

وحید شمسایی، مصطفی نظری، سفال منش که امروز مسئولیت تیم ملی فوتسال را عهده دار شده اند، باید در میدان عمل مورد حمایت قرار گیرند.

یکی از نیازهای اولیه تیم فوتسال یک تمرین دهنده  خارجی و دیدارهای تدارکاتی است. باید دغدغه های شمسایی را شنید و نفراتی که او‌معرفی می کند به کار گرفت.

در این‌مسیر می توان از مدیران و مربیان با تجربه این رشته از جمله حسین شمس،صادق درودگر ،محمد رضا حیدریان و دیگر حامیان و دلسوزان فوتسال کمک گرفت.

امروز استعدادهای شگرفی را در تیمهای باشگاهی می بینیم. این نفرات باید در تیم های ملی شناسایی و مورد توجه قرار گیرند. فوتسال نیاز به تحول و بازسازی دارد.

شمسایی مربی کار بلدی است و بخوبی می داند برای احیا این رشته و سربلندی تیم ملی چه اقدامات زیر بنایی باید انجام دهد. همه نفرات و دلسوزان باید به او و ‌کادرفنی کمک کنند.

فدراسیون فوتبال در کنار حمایت از تیم ملی فوتبال  و حضور در جام جهانی قطر نباید از فوتسال غافل باشد. همچنان که نباید با  فوتبال ساحلی مانند غریبه ها رفتار شود.

یکی از توصیه های همیشگی در مدیریت فوتسال تشکیل کمیته فنی است. در گذشته فدراسیون ها  توجه چندانی به این مقوله مهم نداشته اند.

 لیگ‌ منظم باشگاهی مهم است و  سرمایه گذاری در فوتسال در شهرها یک ‌کار ریشه ای است، اما اگر مجموعه این اقدامات در مسیر تقویت تیم‌ملی نباشد، به مثابه آب در هاون کوبیدن است.بنابراین داشتن تیم‌ملی در تمام رده ها باید در اولویت باشد. دست اندرکاران فدراسیون و فوتسال هم باید با دید وسیع به این موضوع بنگرند و با برنامه ریزی اصولی کار را پیش ببرند.

نویسنده: احمد میرزاییان