شنبه یکم اردیبهشت ماه
در پی احترام گذاشتن به تصویب ستاد کرونا؛

سجادی: جای هواداران خالی بود

وزیر ورزش و جوانان پس از پیروزی تیم ملی فوتبال ایران برابر امارات جای هواداران را در این دیدار خالی دید و از تک تک اعضای تیم ملی تقدیر کرد و تبریک گفت.

حمید سجادی وزیر ورزش و جوانان پس از پیروزی ملی‌پوشان مقابل امارات در رقابت‌های انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر اظهار کرد:‌ باید به شما خسته نباشید گفت. من شما را درک می‌کنم و قدردان محبت و حضور همیشگی شما هستم. من به تک تک اعضای تیم ملی تبریک می‌گویم. بازی خوبی بود و شرایط خاص بود. زمین مقداری لغزنده بود و چمن هم کوتاه بود و لغزندگی روی بازی اثر گذاشت. ما نگران آسیب‌دیدگی بازیکنان بودیم. از تیم ملی و عوامل برگزاری مسابقه تشکر می‌کنم. جای هواداران در این بازی خالی بود.

وی درباره این مساله که چرا با وجود باز بودن سینماها، حضور تماشاگران در استادیوم ممنوع شد؟ گفت: ما حاضریم بگویند این ضعف وزارت ورزش و جوانان بوده است اما ما تلاش خود را کردیم و به مصوبه احترام گذاشتیم. من شخصا با وزیر بهداشت صحبت کردم اما گفته شد این مساله تصویب شده است. بعد از دیدارم با تیم ملی، آقای اسکوچیچ با من صحبت خصوصی داشتند و گفتند اگر می‌شود تماشاگران در استادیوم حضور داشته باشند. من بر حسب وظیفه تلاش خود را انجام دادم اما باید به تصمیم ستاد کرونا احترام گذاشت.

سجادی درباره احتمال حضور دیدار رئیس جمهوری با اعضای تیم ملی فوتبال ایران گفت: من از نیت ارزشمند ایشان نسبت به ورزش کل کشور واقف هستم. مطمئن هستم به زودی این اتفاق رخ می‌دهد. آن روزی که ایشان قرار بود به تمرین تیم ملی بیاید، وقتی ما شرایط پروتکل‌ها را توضیح دادیم،‌ خودشان گفتند به علت مسائل بهداشتی، بهتر است در یک فرصت مناسب‌تری این دیدار شکل بگیرد.  این دیدار می‌تواند در یک شرایط خاص‌تر و در یک زمان دیگر شکل بگیرد.

وزیر ورزش در پاسخ به این سوال که چه کسی بهترین گزینه ممکن برای سرمربیگری تیم ملی ایران است؟ خاطرنشان کرد: این مسائل فنی است و شما نباید این انتظار را داشته باشید که من به این مسائل ورود کنم. ما باید به فکر این باشیم که چه برنامه‌ریزی را برای تیم ملی داشته باشیم. من به خودم اجازه نمی‌دهم به این مسائل ورود کنم. نزدیک به یک سال و نیم است تیم ملی بدون باخت پیش رفته است. ما ستاره‌های خوبی داریم و هر یک بازیکنان ویژگی خاص خود را دارد. باید فکرهای خود را روی هم بگذاریم و بهترین شرایط را رقم بزنیم. شما باید مشکلات را به ما بگویید اما کلیه مطالب باید طوری باشد که به تیم ملی روحیه تزریق شود تا موفقیت تیم ملی نسبت به سال‌های گذشته متفاوت شود.

سجادی درباره برگزاری مجمع دو باشگاه استقلال و پرسپولیس گفت: ما ۲ مجمع خیلی خوب برگزار کردیم. یک گام بسیار موثر در خصوصی‌سازی این ۲ باشگاه شکل گرفت و در مجمع هم مطرح شد. من به تیم مدیریتی دو باشگاه تبریک می‌گویم. این یک کار تیمی بود. وزارت امور اقتصادی و دارایی، بخش خصوصی‌سازی، سازمان حساب‌رسی، وزارت دادگستری و همه این‌ها خیلی زحمت کشیدند. ما ۲ گزارش حساب‌رسی را داشتیم و این حساب‌ها مربوط به سال‌های گذشته است. در حال حاضر تکالیفی برای هر بند تعیین شده است تا پیگیری‌های لازم صورت بگیرد. این روال عادی همه مجمع‌ها است. ما ۲ مجمع خوب داشتیم  و گزارشی که در مجمع خوانده شد، نه تنها مانع خصوصی‌سازی نیست بلکه قرار است نماد استقلال و پرسپولیس با اعلام سازمان خصوصی‌سازی بالا برود و قیمت‌گذاری‌ها هفته آینده انجام می‌شود.

وزیر ورزش گفت: در ادامه قرار است مراحل واگذاری صورت بگیرد. این ۲ مجمع مانع سنگینی بود اما اتفاق ارزشمندی رقم خورد و امیدوارم این مساله در ورزش کشور به یادگار بماند و مبارک همه هواداران ۲ تیم باشد. این تصمیم‌ها کاملا حرفه‌ای و مدیریتی بود. ما یک سد بزرگی را پشت سر گذاشتیم. قیمت‌گذاری هفته بعد صورت می‌گیرد و این واگذاری قرار است صورت بگیرد و باید روی کیفیت آن پیگیری‌های لازم را انجام دهیم. ما تقارن این اتفاقات مبارک را با ایام دهه فجر به فال نیک می‌گیریم.