جمعه دهم فروردین ماه

آقابیگ: دیواری کوتاه تر از ورزش ندیدند

اقدامات نماینده مجلس که در واقع به نوعی نشان دادن در باغ سبز به فیفا بوده تا پای این مجامع بین المللی را به مسایل داخلی فوتبال ما بکشاند، واکنش زیادی در بین اهالی ورزش به ویژه کارشناسان فوتبال داشته است.

دکتر حسن میرزا آقابیگ، کاپیتان سابق تیم ملی بسکتبال که زمانی از بازیکنان خوب فوتبال تهران بود، درباره صحبت های نماینده مجلس می گوید: متاسفانه امروز دیوار ورزش آنقدر کوتاه شده است که همه عزیزان به خود اجازه ورود به این مبحث را می دهد. در صورتی که ورزش یک کار تخصصی است و مشکلات و راه حل های خاص خودش را دارد و مجلس محترم باید اجازه بدهد که ورزشی ها مشکلات را خودشان حل کنند. البته مجلس به لحاظ وظایف قانونی خود حق نظارت بر امور را دارد و باید از وزارت ورزش جویای ماوقع شود. وگرنه فدراسیون یک نهاد عمومی و غیردولتی است که هیچ نهادی اجازه ورود به آن را ندارد. حرف بنده بر این است که مشکلات خانواده فوتبال را باید خود اهالی فوتبال حل کند و سیاستمداران و نمایندگان محترم ورزش اجازه بدهند قضیه سیاسی نشود.

کارشناس برجسته ورزش کشور درباره صعود تیم ملی فوتبال به جام جهانی نیز می گوید: نمره فدراسیون فوتبال در این زمینه بیش از 50 است. مابقی سهم باشگاه ها و بازیکنان و زحمتکشان این رشته است که تعامل خوبی را با رئیس فدراسیون فوتبال انجام دادند. آقایان حتما می دانند که گستردگی کار فدراسیون فوتبال چنان است که باید چندین رشته مثل فوتبال ساحلی و سالنی و فوتبال و فوتسال بانوان هم حمایت و برنامه ریزی کنند. پس به جای سنگ اندازی به کنه مشکلات و موانع بیندیشیم و بار خاطر نشویم.

گفت و گو: عباس اسماعیلی