جمعه دهم فروردین ماه

بسکتبال ایران در بیم و امید

انتخابات فدراسیون بسکتبال یک بار دیگر به تعویق افتاد، اما عجیب اینکه جامعه بسکتبال حتی دوستان رسانه ای در این زمینه حساسیتی از خود نشان نمی دهد. این بی تفاوتی است یا صبوری برای داشتن تشکیلاتی بهتر؟

عنایت ا... آتشی، مربی و بازیکن سابق تیم ملی در این باره می گوید: تصمیم گیرنده وزارت ورزش است ولی تاکنون دلیل این تاخیر و تعویق ها را اعلام نکرده است. در صورتی که کاندیداهای ریاست فدراسیون باید وقت کافی داشته باشند تا برنامه های خود را برای جامعه بسکتبال به ویژه اعضای رای دهنده تبیین کند. متاسفانه تا این لحظه چنین نشد و این فترت به ضرر بسکتبال خواهد بود. نباید اجازه داد که با شخصیت بسکتبال کشور ما بازی شود. آنها همواره به منش و کردار صالح شهرت داشتند. البته حق وزارت ورزش است که درباره کاندیداها بررسی کند ولی زمان را نباید از دست داد.

کارشناس و پیشکسوت دیگر بسکتبال از این بابت که متخصصان این رشته سکوت کرده اند، تعجب می کنند. بهمن سلیمانی می گوید: روسای و دبیران سابق فدراسیون های بسکتبال که هر یک در برهه ای برای اعتلای این ورزش تلاش کرده اند، نباید در قبال اتفاقاتی که در امر انتخابات ریاست فدراسیون رخ داده، سکوت کنند. البته اگر که دلشان برای بسکتبال می تپد. از نظر من یک گروه از همین کارکشته های امر می توانند درخواست جلسه ای مشورتی با وزیر ورزش داشته باشند.

سلیمانی می افزاید: از نگاه من مدیریت بالاتر از تخصص است. بنابراین امیدوار هستیم که بسکتبال یک مدیر بسکتبالی داشته باشد تا به امور زیرساخت و ساختاری بسکتبال توجه کند. مجمع انتخابی فدراسیون باید خواهان تغییرات در ساختار کنیه فدراسیون بسکتبال شود. من به عنوان عضوی از خانواده بسکتبال از قلم به دستان شریف این رشته می خواهیم که بی تفاوتی نکنند و نقدها و نظرهای صائب و راهگشا را در زمینه یک انتخاب اصلح به کار گیرند.

گفت و گو: ج – دوستدار