جمعه دهم فروردین ماه
اولویتی به نام تولید بازیکنان جوان؛

روشن: مجلس نظارت کند، نه دخالت

حسن روشن اسطوره فوتبال ایران و کارشناس ارشد این ورزش در گفت و گو با همکار ما درباره دخالت نماینده مجلس در امور مربوط به اساسنامه فدراسیون فوتبال می گوید: نماینده حق دخالت ندارد اما می تواند در امر نظارت تلاش خودش را انجام بدهد آن هم در صورتی که از قوانین بین المللی فوتبال اطلاع داشته باشد یا پرس و جوی لازمه را انجام داده و به اطلاعات کافی دست پیدا کند.

پیشکسوت فوتبال ادامه داد: من نمی دانم که آقای فروردین، انسان خوبی است یا خدایی ناکرده نیست؛ بحث ما راجع به فوتبال است و مصیبت های خاص خودش را دارد و تازه زیر بار سنگین هزاران مشکل کمر راست کرده است. وقتی فردی از طرف مجلس سخن می گوید باید متوجه بازتاب و عواقب بین المللی آن نیز باشد. بنابراین پیشنهاد می کنم که به جای جبهه گیری به تعامل روی بیاورد و مسایل را رو در رو با رئیس فدراسیون فوتبال درمیان بگذارد.

مهاجم ارزشمند سابق تیم ملی که حضور در جام جهانی را در کارنامه خود دارد، می گوید: فوتبال ما از مسابقات بحرین که اگر تن به یک مساوی می داد، حذف می شد خودش را باور کرد و ترس از تیم هایی چون بحرین، قطر و عراق را از خود دور ساخت. آرامشی را که بعد از کی روش در تیم ملی فوتبال به وجود آمده، نتیجه مدیریت خوب عزیزی خادم است. کی روش حتی اگر مسابقه با بنگلادش را هم در پیش داشت، چنان سر و صدا و جوی را به وجود می آورد که آرامش را از همه می گرفت؛ اما امروز اسکوچیچ با کمک وحید هاشمیان و کریم باقری شرایط روانی مطلوبی را برای تیم ملی به وجود آورد. این دو مربی ایرانی هم بازیکنانی بزرگ بودند و هم کار مربیگری کرده اند و اگر آنها نبودند، شاید اینگونه صعود نمی کردیم. بچه های ما زحمات خودشان را کشیدند اما برای جام جهانی با توجه به داشتن لژیونرهای زیاد در تیم های مختلف خارجی ایجاد هماهنگی کار دشواری است. باید پیشتر به فکر تشکیل تیم امید می بودیم اما هنوز هم دیر نشده و فدراسیون فوتبال باید از تجاربی که ما در جام جهانی 78 آرژانتین به دست آورده ایم، استفاده کند. آن زمان آقای مهاجرانی سرمربی تیم ملی چند جوان همانند محمد پنجعلی، مجید بشکار و ... را با خود به جام جهانی برد تا تجربه کسب کند. ما هم باید یک یا دو تیم دیگر در کنار تیم ملی بزرگسالان داشته باشیم و اردوها و مسابقات تدارکاتی را به بازیکنان جوان اختصاص دهیم. ما در کنار صعود تیم ملی باید به تولید بازیکنان جوان و باکیفیت نیز تلاش کنیم.

گفت و گو: ج - دوستدار