پنجشنبه سی ام فروردین ماه
جام جهانی فوتبال در قطر؛

حضور 500 هزار ایرانی در دوحه!

سفیر ایران در قطر پیش‌بینی کرد نزدیک به ۵۰۰ هزار تماشاگر ایرانی، رقابت‌های فوتبال جام جهانی ۲۰۲۲ را از نزدیک تماشا کنند. حمیدرضا دهقانی سفیر جمهوری اسلامی ایران در دوحه از صعود «تیم ملی» به‌عنوان نخستین کشور آسیایی به رقابت‌های جام جهانی 2022 اظهار خرسندی کرد.

به نوشته روزنامه الرایه قطر دهقانی پس از اضافه شدن ایران به جمع کشورهای راه‌یافته به جام جهانی 2022 قطر گفت: باعث افتخار است که ایران به‌عنوان اولین کشور آسیایی به این دوره از رقابت‌ها راه یافته است و امیدوارم این دوره از رقابت‌ها بهترین حضور ایران در جام‌های جهانی را رقم بزند تا به مراحل بعدی این مسابقات نیز راه پیدا کنیم.

وی افزود: تیم ملی ایران در دوحه از حمایت پرشور دوستداران و طرفدارانش برخوردار خواهد بود. تماشاگران ایرانی مشتاق حضور در دوحه برای حمایت از تیم ملی کشورشان هستند. ایرانی‌ها در ادوار گذشته جام‌های جهانی هم کنار تیم ملی حضور داشتند، اما این دوره متفاوت است، چرا که ایران نزدیک‌ترین کشور به قطر محسوب می‌شود و این مسئله به تماشاگران ایرانی کمک می‌کند که خودشان را به دوحه برسانند.

سفیر ایران در قطر همچنین خاطر نشان کرد: پیش‌بینی و انتظار من این است که در حدود نیم میلیون تماشاگر ایرانی برای تماشای بازی‌های جام جهانی به قطر بیایند و ما هم باید برای استقبال مناسب از این تماشاگران آماده باشیم.