جمعه دهم فروردین ماه

جوادی: فدراسیون کشتی سیاستگذاری درستی ندارد

از همان اول هم مشخص بود سیاست حضور تیم کشتی در آمریکا نادرست است. بهتر بود رییس فدراسیون کشتی به جای آمریکا تیم را راهی جام یاریگین روسیه می کرد. نمی دانم رییس فدراسیون چه اصراری داشت که  تیم عازم  آمریکا شود در حالیکه این سفر از همان ابتدا پرحاشیه و غیر اصولی بود.  به نظر من تدارک سفر به آمریکا غلط بود و دلیلی نداشت ما حضور در مسابقات غیر رسمی را می پذیرفتیم.

ابراهیم جوادی قهرمان اسبق جهان و المپیک ضمن بیان مطلب بالا با اشاره به عدم صدور ویزا برای علیرضا دبیر و برخی از اعضای تیم به البرز ورزشی گفت: ابتدا اعلام کردند علاوه بر رییس فدراسیون برای دو کشتی گیر و یک مربی هم ویزای آمریکا صادر نشده، بعدا صحبت از ۶ نفر کردند که ویزای آنها صادر نشده است  بهتر بود مسئولین فدراسیون شفاف سازی می کردند که این افراد چه کسانی هستند؟ پرسش این است که اصولا چه دلیلی داشت دبیر خودش و کشتی را با این چالش روبرو کند؟ وی از همان اول باید چنین دعوتی را نمی پذیرفت.

عضو پیشین شورای فنی فدراسیون کشتی ادامه داد: جالب است چهره شاخص کشتی آمریکا یعنی کایل اسنایدر از آن سوی دنیا خود را به روسیه می رساند تا در مسابقات جام یاریگین با حریفان قدرتمند در این کشور مبارزه کند آن وقت متولیان فدراسیون ما آن همه هزینه می کنند تا بروند در آمریکا مسابقه دوستانه تیم به تیم برگزار کنند. مسابقاتی که برخی از  نفرات برتر آمریکا همچون اسنایدر، کایل داک و دیوید تیلور اعلام کرده اند برابر ایرانی ها کشتی نخواهند گرفت.

جوادی اضافه کرد: همین آقایان که برای حضور در آمریکا و مسابقه تیم به تیم سر و دست می شکنند به فدراسیون گذشته و رسول خادم ایراد می گرفتند که چرا در مسابقات جام جهانی شرکت می کند در حالیکه جام جهانی مسابقه رسمی و با سابقه است اما الان می بینیم برای مسابقه تیم به تیم سطح پایین که در آن اغلب ستارگان کشتی آمریکا هم شرکت نداشتند ویزا صادر نمی شود.

این سبک وزن پر افتخار سال های دور تیم ملی در پایان خاطرنشان کرد: بهتر است مسئولین فدراسیون کشتی ما به جای اینکه شعار بدهند و حاشیه بسازند به کار بپردازند. معنی کار کردن هم این است که در استان های مختلف سرمایه گذاری کنند تا باردیگر کشتی در شهرهای دارای پیشینه این ورزش احیا شود. مشکل امروز کشتی این نیست که به سفر آمریکا برود یا نرود بلکه مشکل از میان رفتن این ورزش در مناطق و استان هایی است که زمانی حرف های زیادی برای گفتن داشتند اما الان تقریبا هیچ کشتی گیر مطرحی ندارند. خوب است رییس فدراسیون به مردم گزارش دهد که برای احیای کشتی در استان هایی چون گلستان، قزوین، زنجان،همدان، خراسان چه کارهایی انجام داده است. واقعیت این است که سیاست گذاری فدراسیون غلط است و همین امر باعث شده تا نوجوانان و جوانان از کشتی زده شوند. بیم آن می رود با این شیوه مدیریت در آینده نه چندان دور بساط کشتی در کشور برچیده شود.

گفت و گو: احمد دباغ