جمعه دهم فروردین ماه
بیانیه فدراسیون کشتی ایالات متحده؛

ریچ بندر: می توانیم در قالب دیگری مسابقه بدهیم

فدراسیون کشتی آمریکا در بیانیه ای ادعا کرده است که صدور روادید کشتی گیران آمریکایی در اختیار آنها نیست اما تمایل دارد که دیدار موعود دو تیم ملی برگزار شود.

در بیانیه فدراسیون کشتی آمریکا آمده است:‌ فدراسیون کشتی آمریکا از اینکه ایران تصمیم گرفته در مسابقه بالپارک مقابل تیم ما شرکت نکند، بسیار ناامید است. همانند 16 بار قبلی که ایران از سال 1995 در ایالات متحده به رقابت پرداخته است، این رویداد نیز برای حسن نیت از طریق ورزش و به عنوان فرصتی برای ورزشکاران دو کشور برای رقابت در بالاترین سطح بوده است. ایران تقریباً تمام ویزاهای خود را دریافت کرد و می‌توانست یک تیم خوب را برای کشتی با ورزشکاران ما به میدان بفرستد، اما این تصمیم آنها بود که شرکت نکنند. ما از آنها خواسته‌ایم در این باره تجدید نظر کنند.

ریچ بندر، مدیر اجرایی کشتی ایالات متحده، گفت: قصد ما این است که یک رویداد با کیفیت برای همه و برای طرفداران در تگزاس ارائه دهیم و ورزشکاران برتر خود را به تشک بفرستیم، شاید در قالب دیگری.

سخنگوی فدراسیون کشتی ایران در این رابطه گفت که مجید داستان و کامران قاسمپور به عنوان دو کشتی‌گیر اصلی تیم ایران، احسان امینی مربی تیم ملی، محمد مصلایی‌پور داور المپیکی ایران، حجت کریمی سرپرست و علیرضا دبیر رئیس فدراسیون کشتی نفراتی بودند که روادید آمریکا برای آن‌ها صادر نشده است.