جمعه سی و یکم فروردین ماه
درددل های سرمربی سابق تیم ملی کشتی آزاد ایران؛

محمدی: دبیر کمک کردن را بلد نبود

مربی سابق تیم ملی کشتی ایران پرده از برخی دخالت ها و اظهارنظرهای غیرمستند برداشت...

وی که با برنامه ورزش و مردم صحبت می کرد در رد برخی ادعاها مبنی بر ضعف بدنسازی کشتی گیران ایرانی در بازی های المپیک گفت: اگر حسن یزدانی آن چند ثانیه پایانی را دوام می آورد و تیلور را شکست می داد، همه چیز برعکس می شد. وی همچنین به طور غیرمستقیم از مداخله رئیس فدراسیون هم گلایه کرد و گفت: کشتی‌گیر در المپیک نمی‌دانست به حرف من کنار تشک گوش کند یا رئیس فدراسیون که در جایگاه تماشاگران حضور داشت! دبیر می‌خواست کمک کند، ولی این راه، راه درستی نیست و اگر قرار است صحبتی باشد، این کار باید از طریق سرمربی و کادر فنی انجام شود که شأن و چارچوب کار حفظ شود. من تجربه 18 سال مربیگری دارم، در حالی که دبیر تجربه مربیگری ندارد و در کار سیاسی بوده است و تجربه مدیریتی دارد. من از 2003 مربیگری می‌کنم. این نوع رفتار شکاف می‌اندازد و عدم اعتماد و اطمینان بین کشتی‌گیر و کادر فنی ایجاد می‌کند. دبیر قهرمان المپیک و جهان است و قطعاً به این شکل بهتر می‌تواند کمک کند.

محمدی با بیان این جمله که «شرایط مسابقات المپیک را با هیچ مسابقه دیگری نمی‌توان مقایسه کرد.»، گفت: بچه‌های ما در مسابقات جهانی نروژ خوش درخشیدند، هرچند انتظارم این بود با تغییراتی که در تیم ایجاد شده بود و سایر تیم‌ها هم تغییراتی بعد از المپیک در خود ایجاد کرده‌اند، قهرمان دنیا شویم. تیم ما در قزاقستان به مقام سوم دنیا رسید و در نروژ در سکوی سوم تیمی قرار گرفتیم.

دارنده دو مدال نقره و دو برنز جهان در پایان یادآور شد: در کشتی همیشه مدعی زیاد است و اهالی کشتی برخی اوقات با هم همراه و هم‌دل نمی‌شوند. اینکه من سرمربی نیستم، نباید سنگ‌اندازی کنم. من هر صحبتی می‌کنم از سر دلسوزی است. یک بار منصور برزگر نفرینم کرد و گفت «ان‌شاءالله روزی مربی بشوی». مربیگری واقعاً سخت است. دوباری که سرمربی تیم ملی شدم در بدترین شرایط آمدم و در بهترین شرایط از تیم جدا شدم.