جمعه دهم فروردین ماه
در گفت و گو با مدیرفنی تیم هندبال؛

کیوان صادقی: ایران شایسته مدال برنز بود

تیم ملی هندبال ایران از نظر داشتن مهره، دومین تیم مسابقات ملت های آسیا و انتخابی جام جهانی بود. اما به لحاظ عملکرد نواقصی داشت که بیشتر جنبه تاکتیکی در آن مشهود بود.

کیوان صادقی بازیکن و مربی سابق تیم ملی و مدیرفنی کنونی این تیم با بیان این مطلب فوق به البرز ورزشی گفت: ما می توانستیم حداق روی سکوی سوم قرار بگیریم اما از نظر کار گروهی و امور تاکتیکی ضعف هایی داشتیم که برطرف نشده بود.

وی درباره دلایل باخت تیم ایران در دیدار رده بندی مقابل عربستان گفت: یک علت انتخاب داوران عراقی بود که به لحاظ روانی تیم ما را تحت تاثیر قرار داد و دلیل بعدی ارنج اشتباهی بود که در مهره چینی رخ داده است.

صادقی درباره اینکه آیا مانوئل سرمربی تیم ملی از کادر همراه خود نظر می خواست، گفت: ایشان هیچ نظری از دیگر اعضای کادرفنی نمی خواست و اگر بچه های ما پیشنهادی را هم ارائه می دادند، گوش نمی کرد. بدون تردید ما با بازیکنانی که در اختیار داریم، به یک مربی بزرگ صاحب سبک نیاز داریم؛ البته که با مانوئل به هدف اصلی خود که راهیابی به جام جهانی بود، دست یافته ایم. اما کسب مدال برنز حداقل حقی بود که هندبال ما داشت. کیوان صادقی با بیان این که عربستان سعودی از لحاظ میزبانی واقعا عالی بود، افزود: هندبال ما برای اینکه متوازن شود، باید سرمایه گذاری اصلی معطوف به امور پایه ای شود. بحرینی ها با جمعیت کم طی پنج سال گذشته با داشتن یک مربی درجه اول ایسلندی پایه هندبال خود را محکم کردند و ما هم باید با داشتن جوانان بسیار مستعد، امور بنیادین را جدی بگیریم.

گفت و گو: ج - دوستدار