جمعه دهم فروردین ماه
چند نکته از حوادث اخیر فوتبال

 چرا جریمه مالی کم شد؟ گل دوم استقلال مردود است!

در چند روز اخیر حوادثی در فوتبال رقم خورد که قابل بحث است. نکته اول در مورد تایید حکم کمیته انضباطی در خصوص اعتراض تیم استقلال بر روی بازیکن گابنی تیم گل گهر از سوی کمیته استیناف است.در خصوص اصل رای فعلا کاری نیست.اما در همین رای تایید شده ،کمیته استیناف تنها تغییری که انجام داد نسبت به جریمه مالی است که ۷۰ میلیون جریمه مالی گل گهر به میزان قابل توجه ای  کاهش می یابد...

اصولا میزان جریمه مالی بر حسب جرم اتفاق افتاده در نظر گرفته می شود،احساس در این مورد نقشی ندارد،  یعنی هر جرمی که مستلزم جریمه مالی می شود بر اساس جدولی که در قانون ثبت شده  برای ان جرم نقش احکام اجرائیات را به خود می گیرد..به عنوان مثال،سرعت غیر مجاز با عبور از چراغ قرمز جرایم متفاوت دارد،بنابراین نمی توان هر انچه احساس می گوید ،جریمه مالی را در نظر گرفت.

سوال این است،چرا جریمه مالی باشگاه گل گهر از سوی کمیته استیناف  کاهش یافت؟ اگر جرمی اتفاق افتاده چرا جریمه مالی ان کاهش می یابد؟ یا انکه...

نکته دوم که حادثه دوم را تشکیل می دهد و به بحث روز تبدیل شده است را حیدر سلیمانی کارشناس داوری به ان دامن زده است.

کارشناس داوری دیدار استقلال با هوادار از کمیته انضباطی در خواست کرده است که در مورد گل دوم تیم استقلال به هوادار ورود پیدا کند.

حیدر سلیمانی کارشناس داوری می گوید،گل دوم تیم استقلال باید مردود اعلام شود،زیرا به هنگام تعویض مطهری با امیر حسین حسین زاده بازیکن تعویضی به هنگام ثبت گل هنوز در میدان بود.دقیقا مانند بازی پیکان با سایپا که پیکان شش تعویض انجام داد. تیم   استقلال در زمان ثبت گل دوم دارای ۱۲ بازیکن در داخل میدان بود وحتی در زمان شادی ثبت گل توسط مطهری، حسین زاده در داخل میدان قرار داشت و در شادی تیمش شرکت داشت.در اینجا قانون می گوید گل مردود وبازیکن تعویضی که میدان را ترک نکرده مستلزم دریافت کارت زرد است.حسین زاده که باید از میدان خارج  می شد به مدت ۱۵ ثانیه در زمین باقی ماند تا استقلال این زمان را با۱۲ بازیکن بازی را دنبال کند.

نویسنده: اکبر عزیزی