جمعه دهم فروردین ماه

دنیای توپ و سبد

بسکتبال ایران در انتظار مسابقات انتخابی مرحله دوم جام جهانی است. این انتظار البته با نوعی بی قراری در زمینه انتخاب رئیس جدید فدراسیون نیز همراه شده است.

غایبان سرشناس در تیم ملی بسکتبال

تیم ملی بسکتبال ایران روز پنجم اسفندماه با قزاقستان دیدار می کند. این بازی در چارچوب پنجره دوم انتخابی جام جهانی خواهد بود. سه روز بعد نیز تیم سوریه همانند قزاقستان در تهران به میدان خواهد رفت. در این رهگذر چند دلمشغولی متوجه سرمربی تیم ملی است؛ اول عدم تمایل حامد حدادی برای همراهی با تیم ملی است. او که در تیم سیچوآن چین بازی می کند به دلیل طولانی بودن دوران قرنطینه در سفر رفت و برگشت، عذرخواهی کرد و صمد نیکخواه بهرامی هم در ایالات متحده سرگرم درس خواندن است. از آن طرف هم بهنام یخچالی که در بوندس لیگا بازی می کند، دچار کرونا شده است. هرچند که دو رقیب این مرحله از انتخابی جهان آنقدر قدر نیستند که مصطفی هاشمی سرمربی تیم ملی از دور دادن به جوان ها ابا داشته باشد، اما به عنوان تیم اول آسیا بسکتبال ایران در مسیر جام جهانی باید از تمامی قوای موجود استفاده کند.

 

لبران و ثبت 1347 امتیاز

لبران جیمز بازیکن معروف بسکتبال ایالات متحده، تری پل دبل کرد. او در بازی لس آنجلس لیکرز و نیویورک تیکز با ثبت 29 امتیاز، 13 ریباند و 10 پاس گل نمایشی پرشکوه داشت و توانست امتیازات خود را در لیگ ملی بسکتبال آمریکا به 1347 برساند که یک امتیاز از مرحوم کوبی برایانت بیشتر است. NBA با ستارگانی چون لبران، برایان، شکیل اونیل، کریم عبدالجبار و ... به جشنواره ای بی نظیر در جهان ورزش تبدیل شود.

گزارش: ج - دوستدار