شنبه یکم اردیبهشت ماه
نیم نگاه

قلب فوتبال در جزیره کیش خواهد تپید

پیروزی ها و موفقیت ها اقبال و رویکرد همه جانبه ای دارد. وقتی تیمی در قله قهرمانی می درخشد، تمامی آحاد مردم و مسئولان کنار همدیگر قرار می گیرند و در رسیدن به اوج توفیق همگامی و همراهی می کنند. انتخاب جزیره زیبای کیش به عنوان پایگاه فوتبال نمونه ای از این همراهی و همدلی است.

جزیره ای که می تواند چون نگینی در قلب خلیج فارس بدرخشد و طرف توجه کشورهای آسیایی قرار گیرد. دیدار رئیس فدراسیون فوتبال با سعید محمد دبیر شورایعالی مناطق آزاد تجاری ـ صنعتی و ویژه اقتصادی این زمینه را به وجود آورد تا در کنار کمک به تیم ملی یک پروژه ملی هم ترسیم و تشویق شود .

سعید محمد در این دیدار گفت: مناطق آزاد کشور از ظرفیت های ورزشی خوبی برخوردار هستند، به همین منظور منطقه آزاد کیش به عنوان پایگاه فوتبال کشور در نظر گرفته شده است.

مشاور رئیس جمهور ادامه داد: در توافقی که امروز بین دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد و فدراسیون فوتبال صورت گرفت، توافق شد براساس تفاهم نامه های گذشته عملیات اجرایی ساخت 5 زمین فوتبال در جزیره کیش آغاز و تا پایان مردادماه سال آینده تکمیل و به بهره برداری برسد.

سعید محمد گفت: یکی از این 5 زمین، برای اولین بار در کشور به صورت چمن ترکیبی (هیبریدی) در منطقه آزاد کیش ایجاد می شود که از کیفیت بالایی در طراز جهانی و استانداردهای روز دنیا برخوردار است.

وی ادامه داد: در کنار زمین های فوتبال، سالن های بدنسازی، خدماتی ـ رفاهی برای ورزشکاران تکمیل و برای استقرار تماشاگران نیز سکوهای مناسب با سقف اسپیس فریم توسط پیمانکاران با کیفیت بالا آماده و در اختیار این عزیزان قرار خواهد گرفت.

رئیس فدراسیون فوتبال نیز با تبریک صعود تیم ملی فوتبال ایران به جام جهانی 2022 قطر نیز گفت: امروز روز تاریخی برای فوتبال کشور است، از دولت محترم، مناطق آزاد و همه عزیزانی که ما را در این مسیر موفقیت همراهی کردند تشکر می کنم. نگاه توسعه دکتر محمد برای دستیابی به هدف مشترک قابل تقدیر است.

نویسنده: حسین علی اسماعیلی