پنجشنبه ششم اردیبهشت ماه
جشنواره بین المللی بدمینتون؛

راکت به دستان ستاره دار در شیراز

جشنواره بین المللی بدمینتون دهه فجر سال 1369 در زمان ریاست مهدی کرباسیان آغاز شد. در آن زمان مسابقات رسمی نبود و جنبه دعوتی داشت ولی با آغاز دوران ریاست محمدرضا پوریا سال به سال رونق بیشتری پیدا کرد و جوایز دلاری آن از 5هزار دلار به 25 هزار دلار افزایش پیدا کرد.

در تقویم فدراسیون بین المللی جای محکمی یافت و به دلیل محاسبه امتیازات این مسابقات در انتخابی المپیک اغلب با استقبال بدمینتون بازان به نسبت خوب دنیا مواجه می شود. در مسابقات امسال نیز بازیکنانی با رنکینگ 70 تا 110 به محل برگزاری مسابقات در شیراز جمع شده اند بر رونق این رقابت ها افزوده است.

سی‌امین دوره مسابقات بین‌المللی بدمینتون جام فجر به میزبانی شیراز و با حضور ورزشکارانی از ۱۶ کشور جهان در شرایطی آغاز شد که بهادر زکی زاده سرمربی تیم ملی دچار اومیکرون شد و قادر به سفر به شیراز نشد و نیکزاد شیری دستیار وی هدایت تیم ملی را برعهده گرفت.

مسابقات با حضور ۷۴ بازیکن مرد و ۴۰ بازیکن زن از ۱۶ کشور به میزبانی شیراز در ورزشگاه شهید آیت‌الله دستغیب، رسما آغاز شد و بدمینتون بازانی از کشورهای ایران، ارمنستان، استرالیا، آذربایجان، بلژیک، بلغارستان، کانادا، هند، قزاقستان، مالزی، پرتغال، اسلواکی، اوکراین، روسیه، اندونزی و عراق، برگزار می‌شود.

به گفته محمدرضا پوریا رئیس فدراسیون بدمینتون مسابقات سال آینده در تبریز برگزار خواهد شد.

نویسنده: ج - دوستدار