جمعه دهم فروردین ماه
حاکمیت پول در فوتبال بی روح باشگاهی؛

هواداران بازنده این رخدادها هستند؟

بیرانوند و طیف وسیعی از ستاره های فوتبال ایران که در بدترین شرایط تیم های خود را رها کردند و لژیونر شدند، محبوبیت و درخشش خود را مدیون هواداران و تیم های باشگاهی هستند؟

هواداران پرسپولیس حق دارند در شب بازی با فولاد از اقدام بیرانوند خشمگین باشند.

او بعد از اقدام نسنجیده خود که منجر به بسته شدن مجدد پنجره نقل و انتقالات باشگاه پرسپولیس شد، سعی کرد با ماله کشی و توجیه اقدام خود، قدری دل هواداران  را به دست بیاورد.

سال های گذشته، رضاییان، شجاع خلیل زاده، نوراللهی، کنعانی زادگان و بعد هم مغانلو و نادری و دیگران در حساس ترین شرایط پرسپولیس را رها کرده و به خارج رفتند یا به تیم دیگری ملحق شدند.

در واقع دیگر تعصب و محترم شمردن پیراهن باشگاهی ارج و قربی ندارد. در برهه فعلی  امروز پول و افزایش قراردادهای میلیاردی حرف اول و آخر را می زند.

اگر چند‌ماهی هم مطالبات این نفرات  معوق بماند، تهدید و تحریم تمرینات و اعتصاب و به تعطیلی کشاندن برنامه های روزانه پیش کشیده می شود.

البته از ضعف مدیریت و عدم‌ نظارت بر عملکرد مدیران در ایجاد این اوضاع نابهنجار نمی توان بی تفاوت گذشت.

مطالبه بازیکن بر اساس قرارداد منعقده از حقوق مسلم بازیکنان و مربیان است.

هیچ کس با این موضوع مخالفتی ندارد، اما اگر مشکلاتی و تنگناهای مالی و مقطعی به وجود آمد، همانطور که در سنوات گذشته هواداران از حساب های شخصی خود به باشگاه کمک کردند، انتظار می رود بازیکنان هم با تیم خود همراهی کنند.

قدری صبوری کرده و دندان روی جگر بگذارند.

امروز پرسپولیس در چنبره مشکلات مالی و مدیریتی گرفتار شده است.

دیون تلنبار شده به بیرانوند،نادری، استوکس، محمد انصاری و دیگران و عدم پرداخت مطالبات به مربیان و بازیکنان حاضر اوضاع پرسپولیس  را به هم ریخته است. دیشب برابر فولاد به عینه دیدیم که نیمکت پرسپولیس خالی بود.

آنها درفصل نقل و انتقالات بازیکنی جذب نکرده و در ادامه لیگ قطعا مشکلات‌عدیده  خواهند داشت.در این‌ اوضاع بحرانی که چند بازیکن مصدوم بودند و ترابی و پهلوان هم گرفتار کرونا شدند، عقلایی نیست بیرانوند هم ضربه ای به تیم قبلی خود وارد کند و در شب بازی سوپر جام‌ مطالبات خود را پیش بکشد و...

همانطور که در سطور پیشین متذکر شدم در این ‌فوتبال  بی مایه و بی کیفیت باشگاهی، تعصب داشتن به پیراهن و... رنگ باخته و تنها بازیکن سالاری و حاکمیت پول تعیین کننده مراودات است.

هواداران هم باید به فکر زندگی خود باشند و بی جهت حامی و ‌پشتیبان این بازیکنان بی تعصب و  منفعت طلب نباشند.

از قدیم گفته اند، برای کسی بمیر که در تنگناها و بن بست ها برای شما تب کند و گره ای از مشکلات بگشاید و...

نویسنده: احمد میرزاییان