شنبه یکم اردیبهشت ماه

اقدامات ماندگار در کمیته ملی المپیک

صالحی امیری طی چهار سال گذشته آنقدر خوب عمل کرده است که باید از وی تقدیر کرد. این یک رسم دیرینه است که حق شناس باشیم و حقایق را با حب و بغض در هم نیامیزیم. در این رهگذر البرز ورزشی بر آن است که خدمات ارزشمند این مرد شریف را از نگاه کارشناسان به نقد و بررسی بگذارد.

جامعه شناس مردمدار

داوود ملکی، کارشناس ارشد وزنه برداری و قهرمان سابق جهان در این باره می گوید: چندی پیش یادبودی را که از مسئولان ورزش کشور ازبکستان به من داده بودند، به دفتر آقای وزیر ورزش بردم اما رئیس دفتر ایشان اصلا ما را نمی شناخت و اظهار داشت که سر آقای وزیر شلوغ است. با ناراحتی از وزارت ورزش بیرون آمدم و به دکتر صالحی امیری پیام دادم که اگر وقت دو دقیقه ای به من بدهید، حامل یک هدیه هستم. جالب اینجاست که رئیس کمیته ملی المپیک جواب داد که کجا تشریف دارید، خودم می آیم و چند دقیقه بعد ایشان را در آکادمی ملی المپیک ملاقات کردم. این تفاوت شخصیت هاست. آقای صالحی امیری مردی جامعه شناس است که به خوبی توانست با اهالی ورزش کشور ارتباط برقرار کند و موجبات رضایت ورزشکاران و پیشکسوتان را فراهم کند. بودجه بسیار خوبی به کمیته ملی المپیک تزریق کرد و از نفوذ خود برای تقویت این سازمان مهم بین المللی استفاده کرد. نگرانی من این است که پیش از بازی های آسیایی انتخابات کمیته ملی المپیک برگزار شود و خلاء این مرد توانمند به وجهه قاره ای ورزش ما آسیب برساند. به عنوان یک پیشکسوت توصیه می کنم که در انتخابات بعدی اعتبار و ارزش دکتر صالحی امیری را در نظر داشته باشند.

اثرگذاری تاریخی

همایون اردلان، داور ارشد بین المللی و پیشکسوت ورزش بوکس می گوید: کارهایی که دکتر صالحی امیری برای ورزش انجام داده است، بسیار اثرگذار و در تاریخ ماندگار خواهد شد. یکی از اقدامات کم نظیر ایشان جمع آوری تاریخ مصوب ورزش کشور است که به صورت ویدیویی و مکتوب جمع آوری شده و نام آوران ورزش کشور را به عرصه امیدواری کشانده است. در زمان ریاست آقای هاشمی طبا نیز حساب و کتابی در کمیته ملی المپیک به وجود آمده بود اما عملکرد آقای صالحی امیری ممتازتر و اثرگذارتر بوده است. اطرافیان آقای صالحی امیری در کمیته ملی المپیک نیز با ایشان همراه و همگام بودند و در تحقق کارهای بزرگی که صورت گرفت، نقش داشته اند.

نویسنده: ج – دوستدار