سه شنبه چهارم اردیبهشت ماه

شایان: دوومیدانی از مشکلات مالی رنج می برد

همه فدراسیون ها برای رسیدن به یک هدف تعیین شده باید نقشه راه داشته باشند. اما تعویض مدیریت ها سنگ بزرگی است که به پای پیشرفت رشته های مختلف از جمله دوومیدانی سنگینی می کند.

حسین شایان قهرمان سابق پرش ارتفاع تیم ملی و کارشناس دوومیدانی با بیان این مطلب درباره حال و روز ورزش پایه مورد نظر می گوید: رئیس جدید فدراسیون دوومیدانی وقت می خواهد و باید به او فرصت برنامه ریزی کافی داد. اما مشکل دوومیدانی و همه ورزش ها این است که بودجه و اعتبارات لازمه را ندارند. مشکلات مالی و مالیاتی کمر فدراسیون های ورزشی را خم کرده است. در صورتی که ورزشی مانند دوومیدانی به پروسه ای ده ساله نیاز دارد.

عضو کمیته پرش های فدراسیون دوومیدانی در تاکید این گفته می افزاید: ما در بخش نوجوانان در سطح آسیا چندین مدال می گیریم. اما وقتی که به سطح جوانان می رسیم، تعداد مدال ها به دو الی سه محدود می شود و در نهایت در بخش بزرگسالان به تک مدال دل می بندیم. دوومیدانی ورزشکاران را فرسوده می سازد واقعا تمرینات طاقت فرسایی دارد و نوجوانان برای اینکه به راه قهرمانی بروند، نیازمند پشتیبانی های مالی و معنوی هستند. چه بسیار قهرمانانی که در همین دوومیدانی مثل رهبر و قنبرزاده داریم که برخی از آنها با وجود استعداد فراوان قید ادامه راه را زدند چون انگیزه کافی برای زجرکشیدن و دویدن نداشتند.

شایان درباره حضور حمید سجادی در سطح وزارت ورزش که خود از قهرمانان دوومیدانی آسیا بود، نیز می گوید: آقای سجادی وزیر همه رشته هاست. اما امیدوار هستم که به دلیل شناختی که از دوومیدانی دارند در ایجاد زیرساخت به این ورزش کمک کنند.

نویسنده: زهرا سلیمانی