شنبه یکم اردیبهشت ماه

اقدامات ماندگار در کمیته ملی المپیک

صالحی امیری طی چهار سال گذشته آنقدر خوب عمل کرده است که باید از وی تقدیر کرد. این یک رسم دیرینه است که حق شناس باشیم و حقایق را با حب و بغض در هم نیامیزیم. در این رهگذر البرز ورزشی بر آن است که خدمات ارزشمند این مرد شریف را از نگاه کارشناسان به نقد و بررسی بگذارد.

مردی شفاف با عملکردی روشن

نصراله عبداللهی، پیشکسوت و سرپرست سابق تیم فوتبال استقلال می گوید: در دوران مدیران سابق کمیته المپیک هیچ اطلاعاتی از کمیته المپیک در اختیار عموم قرار نمی گرفت ما فقط نام آن را می شنیدیم. باور کنید حتی در برخی مواقع نمی دانستیم چه کسی رئیس آن است، اما با حضور صالحی امیر حداقل به وضعیت این نهاد بین المللی در ورزش آشنا شدیم.

در چهار سالی که گذشت، کمیته ملی المپیک را با تدابیر، برنامه و مدیریت صالحی امیری، یک نهاد کاملا موفق ورزشی در عرصه برنامه های داخلی و خارجی دیدم. گرچه قدرت اجرایی در ورزش ندارد، اما در نوع عملکرد از بسیاری از بخش های ورزشی موفق عمل کرد. پرداختن به وضعیت ورزشکاران، توجه به فدراسیون هاو همگام و همراه بودن در کاروان های ورزشی و تاسیس موزه ملی ورزش که در این بخش به پیشکسوت ها توجه شده است، تماما از کارهای نیک کمیته ملی المپیک محسوب می شود که در گذشته یا دیده نشد یا کمرنگ بوده است.

مردی از تبار فرهنگ

علی جباری پیشکسوت فوتبال در خصوص عملکرد رئیس کمیته المپیک می گوید: اصولا کمیته ملی المپیک در جهان ورزش صاحب جایگاه خاصی است، با آنکه ما پیشکسوتان فوتبال سر و کار چندانی با کمیته المپیک نداریم و ای کاش کمیته ملی المپیک فضایی را برای اینگونه مردان افتخارآفرین به خصوص در بخش فوتبال بازگشایی کند، این دلیل بر آن نیست که عملکرد این کمیته را رصد نکرده باشیم.

صالحی امیری را با ورودش به کمیته ملی المپیک شناختم. مردی از تبار فرهنگ است که این جای خوشحالی دارد. در مدت صدارت ایشان متوجه اقدامات خوبی شدم که نهایتا به سود ورزش ایران تمام شد. ادبیات ایشان، تجربه ایشان باعث شد که در مجامع بین المللی به کرسی و جایگاهی راه پیدا کنیم که این بر حق است.

 موفقیت های تیم های ورزشی ما در صحنه بزرگ بازی های المپیک بخش عظیم آن متوجه عملکرد کمیته ملی المپیک است، رد پای عملکرد این کمیته را می توان در فدراسیون های ورزشی جست و جو کرد.