پنجشنبه نهم فروردین ماه
با حضور جامعه کشتی و پیشکسوتان؛

یاد و خاطره پهلوان ابوالفضل انوری گرامی داشته شد

طی مراسم باشکوهی چهارمین سالگرد درگذشت زنده یاد پهلوان ابوالفضل انوری ملی پوش اسبق سنگین وزن کشتی ایران و دارنده دو مدال ارزشمند جهان گرامی داشته شد.

در این مراسم که به همت خانواده آن مرحوم و اهتمام فرزندانش مجید و اردلان انوری در سالن سجاد برگزار شد جمعی از پیشکسوتان، قهرمانان و بزرگان ورزش حضور داشتند که از آن جمله می توان به محمدرضا طالقانی، سجاد گنج زاده، علی اکبر حیدری، سلمان حسام،حاج حسن امن زاده، محمد محمودی، شاپور مقربی، الله مراد زرینی، امیر غفرانی علیرضا زیبا، ایوب بنی نصرت، سلمان حسام، جواد شهبازی، محمد پرده یاقوت، داوود ذوله حبیب خواجه وند، احمد عرب خسرو میربیگی، دولتشاهی،تورج پورزند، پورزاده حسن وعده کثیری حضور داشتند.

در این مراسم معنوی  مرشد.... با نفس گرم اشعار زیبا و یاد کردی از سجایای اخلاقی و پیش قدم بودن شادروان ابوالفضل انوری در امور خیر و خداپسندانه نام و یاد آن مرحوم را زنده کرد.

لازم به ذکر است  ابوالفضل انوری ملی‌پوش سابق کشتی آزاد ایران در سنگین وزن و پرچمدار کاروان ایران در بازی‌های المپیک ۱۹۶۸ مکزیکوسیتی بود. وی در مسابقه‌های جهانی ۱۹۶۶ و ۱۹۶۹ در اوزان ۹۷+ و ۱۰۰+ صاحب دو مدال برنز جهان شد. ابوالفضل انوری همچنین در پیکارهای جهانی ۱۹۶۷ به عنوان چهارم دست یافت و در بازی‌های المپیک ۱۹۶۸ مکزیکو سیتی در رده ششم قرار گرفت. این عضو تیم ملی در بازی‌های آسیایی ۱۹۷۰ بانکوک نیز برای ایران به میدان رفت که صاحب مدال برنز شد.  نامبرده متولد ۲۰ بهمن ۱۳۱۷ در ساوه بود که طی دوران کشتی خود توانست ۶ دوره نیز قهرمان ارتش های جهان شود. پهلوان انوری علاوه بر افتخارات فراوان در عرصه کشتی به داشتن حسن اخلاق ، مردمداری و نیکوکاری نیز مشهور بود.

نویسنده: احمد دباغ