جمعه سی و یکم فروردین ماه
پشت پرده اخبار فوتبال

جانشین مهدوی کیا معرفی شد

مهدی مهدوی کیا چندی پیش از مدیریت کمیته فنی فدراسیون فوتبال استعفا و از این مسئولیت کناره گیری کرد. این جدایی به میل و خواست خودش صورت گرفت. پس از این جدایی باید جانشین وی معرفی می شد. پس از مطالعات و بررسی های لازم جانشین وی شناخته و معرفی شد. میرشاد ماجدی عضو هیات رئیسه فدراسیون فوتبال جانشین مهدوی کیا شد تا نام او به فیفا ارسال شود.

به سود پیکان

شکایت تیم فوتبال سایپا در دادگاه بین المللی کاس مورد بررسی واقع شد و نهایتا رای دادگاه به سود پیکان اعلام شد. با رد شکایت سایپا این باشگاه باید. حق الوکاله صد میلیونی دادگاه کاس و نیز حق الوکاله وکلای دادگاه را بپردازد. با رد درخواست باشگاه سایپا نتیجه بازی همان سه بر صفر به سود پیکان باقی ماند.

 

اکبریان محکوم شد

کارشناسان داوری دیدار استقلال با پیکان در جام حذفی که تعدادشان شش نفر است، به اکثریت رای به اشتباه قضاوت اکبریان  در خصوص آنکه دروازه بان استقلال در خارج از محوطه جریمه توپ را با دست لمس کرده و مانع گلزنی تیم پیکان شد، دادند. هرچند که اکبریان بعد از این بازی از جامعه قضاوت کناره گیری کرد.

 

شیری اخراج شد

با آنکه مهدی شیری مدافع تیم پرسپولیس به اشتباه خود اعتراف کرد واز هواداران عذرخواهی کرد، با این حال یحیی گل محمدی نام او را در لیست اخراجی ها قرارداد و از مدیریت باشگاه پرسپولیس خواست که ترتیب انتقال این بازیکن به تیم دیگری را فراهم کرد.

 

درخواست گل محمدی رد شد

یحیی گل محمدی سرمربی تیم پرسپولیس با توجه به وضعیت همه گیر شدن  ویروس امیکرون درخواست تعطیلی دو هفته ای مسابقات فوتبال لیگ برتر را به سازمان لیگ پیشنهاد داده بود. اما این درخواست از سوی سهیل مهدی مسئول برگزاری لیگ رد شد وعنوان شد، در این مورد ستاد کرونا تصمیم گیرنده است، ما نمی توانیم اقدامی مبنی بر تعطیلات لیگ انجام دهیم.

 

رفتار غیرطبیعی هاشمی نسب

در دیدار پرسپولیس با فولاد در فینال سوپر جام، زمانیکه کادرفنی دو تیم همزمان با هم به استقبال یکدیگر جهت خوش آمد گوی به هم نزدیک شدند، مهدی هاشمی نسب دستیار نکونام از این اقدام ممانعت ورزید. رفتار او که همگان را  متوجه خود کرده به گونه ای بود که حتی مدیران دو باشگاه که در ورزشگاه حضور داشتند متوجه حرکت غیر ورزشی هاشمی نسب شدند. دلیل این کار به زمانی برمی گردد که  هاشمی نسب از پرسپولیس اخراج شد. اما وی همچنان با این موضوع در گیر است. شنیده ها حاکی از این است که گرشاسبی مدیرعامل باشگاه فولاد نتوانسته برابر این اقدام غیر طببعی هاشمی نسب سکوت یا بی تفاوت بماند.