پنجشنبه نهم فروردین ماه

پشتیبانی کمیته اخلاق از عزیزی خادم

کمیته اخلاق فدراسیون فوتبال با انتشار بیانیه‌ای به اقدام اعضای هیات رئیسه فدراسیون فوتبال مبنی بر استیضاح عزیزی خادم واکنش نشان داد.

به گزارش پایگاه خبری البرز ورزشی: پنج عضو هیات رئیسه فدراسیون فوتبال در روزهای اخیر در اقدامی جالب توجه به دلیل شبهاتی که در نحوه مدیریت عزیزی خادم، رئیس این فدراسیون وجود داشت، تصمیم به برگزاری جلسه استیضاح او گرفتند. در همین راستا، آن‌ها نامه‌ای تنظیم کردند و در اختیار عزیزی خادم قرار دادند که به موجب آن، رئیس فدراسیون فوتبال براساس اساسنامه این فدراسیون موظف است تا 14 روز پس از دریافت نامه، جلسه هیات رئیسه را برگزار کند.

کمیته اخلاق فدراسیون فوتبال اما دقایقی پیش در اقدامی بیانیه‌ای صادر کرد و به اقدامات اخیر هیات رئیسه این فدراسیون واکنش نشان داد.

متن بیانیه صادره از کمیته اخلاق به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

در عدالت گشایش است و آن که عدالت را برنتابد ستم را سخت تر یابد. امام علی (ع)

باتوجه به صعود تیم ملی فوتبال جمهوری اسلامی ایران به جام ‌جهانی و موفقیت تیم ‌ملی فوتبال و فوتسال بانوان با حفظ شئونات اسلامی و تلاش برای حصول پیشرفت در همه تیم‌ ها در رده‌ های مختلف با همکاری و عنایت ویژه دولت و مجلس محترم و وزارت ورزش و تمامی ارکان نظام جمهوری اسلامی ایران علی ‌رغم فشارهای اقتصادی ظالمانه و حمایت همیشگی ملت شریف و فوتبال‌ دوستان و اهالی فوتبال و پیشکسوتان ارجمند، متأسفانه عده ‌ای عالمانه یا با جهل مرکب، با دشمنان همیشگی ملت ایران همسو شده و با اقدامات خودسرانه در قالب‌ های متفاوت سعی در برهم زدن آرامش کنونی و اخلال در جهت جلوگیری از حصول موفقیت ‌های آینده، ازجمله موفقیت در جام‌ جهانی فوتبال به‌ عنوان فرصتی مغتنم برای نسل طلایی کنونی فوتبال ایران را دارند.

 لذا کمیته اخلاق با توجه به اختیارات قانونی منبعث از قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، قوانین داخلی، اساسنامه فدراسیون فوتبال، آیین ‌نامه اخلاق فیفا و فدراسیون فوتبال و مقررات انضباطی و در راستای حفظ یکپارچگی و حراست از دستاوردها و خوشنامی فوتبال، موضوع مواد ۱ و ۲و ۳و ۴ آیین ‌نامه اخلاق فدراسیون فوتبال جمهوری اسلامی ایران، ضمن دعوت از تمامی مسئولین و اهالی فوتبال و رسانه های ورزشی به حفظ آرامش و انسجام و یکپارچگی و احترام به قوانین و حراست از دستاوردها و شخصیت و اعتبار اشخاص حقیقی و حقوقی، در صورت ارتکاب تخلف توسط هر شخص در هر رده و مسئولیت در حوزه فوتبال مطابق مقررات برخورد قانونی و عبرت‌آموزی به عمل خواهد آورد.

ضمناً جرایم ارتکابی نیز مطابق تکلیف ماده ۷۲ قانون آیین دادرسی کیفری و ماده ۲۴ مقررات انضباطی فدراسیون فوتبال به مراجع قضایی جهت تعقیب و رسیدگی اعلام خواهد شد.

کمیته اخلاق فدراسیون فوتبال جمهوری اسلامی ایران