جمعه دهم فروردین ماه

جشنواره بین المللی بدمینتون شیراز

سی امین دوره بدمینتون بین المللی دهه گرامی فجر عصر امروز در شیراز به پایان می رسد. این درحالی است که بدمینتون بازان میهمان خارجی برای کسب عنوان قهرمانی رقابت های دوبل پیکار خواهند کرد.

به گزارش پایگاه خبری البرز ورزشی: در این رقابت ها که در سالن مجموعه ورزشی شهید دستغیب شیراز برگزار شد، ترکیب دو نفره امیر جباری و مهران شهبازی از ایران موفق شد در دو ست پیاپی بر تیم دو نفره امیر محمد و عمار محمد از مالزی غلبه کند.

بدمینتون بازان ایران در ست اول با نتیجه۲۱ بر ۱۷ و در ست دوم با نتیجه ۲۱ بر ۱۵ بر حریف خود غلبه کرده و به عنوان نخستین تیم راهی دیدار نیمه نهایی شوند.

در دیگر دیدار مرحله نیمه نهایی که به صورت همزمان برگزار می شد و دقایقی دیرتر به پایان رسید،  تیم دو نفره هند متشکل از گووینداراس و ونکادش، موفق شد مقابل کرمی و رستم پور از ایران به برتری رسیده و راهی دیدار نیمه پایانی شود.

ست اول این مسابقه با نتیجه ۲۱-۱۴ و ست دوم ۲۱-۱۶ به سود آبی پوشان هندی به پایان رسید.

سومین دیدار بین لبدف و پنچکین از روسیه برابر بابیانی و فقیه خورا از ایران برگزار شد که سرخپوشان روس مقتدرانه و با نتایج سنگین ۲۱-۶ و ۲۱-۱٠ به پیروزی رسیده و راهی مرحله نیمه نهایی شدند.

آخرین دیدار مرحله یک چهارم بین خانجانی و سنگتراش از ایران مقابل آبیو و رانیالدی از اندونزی برگزار شد. در این رقابت حساس ابتدا نمایندگان ایران اختلاف شش امتیازی ایجاد کردند اما در پایان این بدمینتون بازان تند و تیز اندونزی بودند که با نتیجه ۲۲ بر ۲٠ پیروز ست اول مسابقه شدند. اندونزی با بیشترین نفرات در مسابقات فوق شرکت کرده اند.

ست دوم نیز پایاپای و حساس پیش رفت اما در نهایت تیم اندونزی با نتیجه ۲۱-۱۸ پیروز و به جمع ۴ تیم برتر راه یافت.

در ضمن دیدارهای نیمه نهایی نیز برگزار شد. ابتدا تیم دو نفره امیر جباری و مهران شهبازی در برابر رقبای سرسخت هندی یعنی گووینداراس و ونکادش قرار گرفت.

ست اول این مسابقه را هندی ها با اختلاف ۱۰ امتیاز به سود خود پایان دادند. اما جباری وشهبازی در ست دوم به خود آمده و با نتیجه قاطع ۲۱ بر ۸ پیروز میدان شدند.

کار به ست سوم کشیده شد و بازیکنان ایران با نمایشی دلپذیر و در میان تشویق بی امان حدود صد نفر از حاضران روی سکوها، با نتیجه ۲۱ بر ۱۸ پیروز میدان شده و به فینال این رقابت ها راه یافتند.

دیگر دیدار این مرحله بین دو تیمی برگزار شد که در بازی های قبل با اقتدار خاصی پیروز شده بودند. تیم دو نفره آبیو و رانیالدی از اندونزی برابر دو نماینده روسیه به نام های لبدف و پچنکین قرار گرفت. این رقابت جذاب، در ست اول با برتری ۲۱ بر۱۹ روس ها به پایان رسید اما در ست دوم بازیکنان کوتاه قامت اما چالاک اندونزی با نتیجه ۲۱ بر ۱۶ پیروز شدند.

ست سوم نیز با حساب ۲۱ -۱۶ به سود زردپوشان اندونزیایی به پایان رسید تا چهره دومین تیم فینالیست رقابت های دو نفره آقایان مشخص شود.

بدین ترتیب دیدار نهایی بخش دو نفره بعد از ظهر روز جمعه ۲۲ بهمن ماه بین دو تیم ایران و اندونزی برگزار خواهد شد.