جمعه سی و یکم فروردین ماه
وقایع اتفاقیه در لیگ برتر والیبال

نوشداروی بعد از مرگ سهراب ...

تیم هایی که از ایستگاه بیست و پنجم لیگ برتر والیبال کشور گذشته اند تکلیف شرکت کنندگان در مرحله دور حذفی را روشن کرده اند. اما حکایت چهار تیم فقط برای ماندن در لیگ برتر ادامه دارد. روز یکشنبه تکلیف هورسان رامسر، شهرداری ورامین و البته سایپا برای سقوط نکردن مشخص خواهد شد. این در حالی است که آذرباتری ارومیه دیگر شانسی برای ماندن در لیگ برتر ندارد.

هورسان رامسر در شرایطی بر تیم پر مهره پیکان غلبه کرد که این شکست خودروسازان را در مرحله پلی آف در شرایطی دشوار قرار داده است.

هورسانی ها که با کرونایی شدن چند بازیکن خود دنبال نوشدارو می گشتند حالا در روز یکشنبه برای ماندن در لیگ برتر مقابل شهرداری گنبد قرار می گیرند اما پیروزی بر پیکان مرهمی بر زحم های این تیم شمالی بود.

شکست سپاهان صدرنشین جدول مقابل فولاد سیرجان ایرانیان نوعی شگفتی بود که تاثیری در موقعیت اصفهانی ها نداشت اما برای سیرجانی ها امیدبخش بود.

دربی منطقه والیبال خیز استان گلستان را تیم جوان پاس گرگان از شهرداری گنبد برد.

پاس از نگاه ما پدیده این دوره از مسابقات که با کمترین هزینه که رقمی معادل یک میلیارد و اندی در بر می گیرد هم به پلی آف رسید و هم چند جوان بسیار با استعداد مانند سعید رنجبر، علیرضا عبدی، محراب ملکی و عماد جوینده را در سطح اول والیبال ایران مطرح کرد. پاس و مس رفسنجان سوپرایز های لیگ 35 باشگاه های کشور بودند. مس رفسنجان در نخستین سال حضور خود در لیگ برتر خوش درخشید.

به این ترتیب شهداب یزد با شکست مس رفسنجان به نتیجه ای درخور دست پیدا کرد. سایپا در ماراتنی سنگین از سد تیم جوان آذرباتری گذشت و سرانجام لبنیات هزار آمل که در یک بازی تماشایی تیم شهرداری ارومیه را شکست داد تا بهترین جایگاه در لیگ برتر کشور به دست آورد. حالا در دیدار های حذفی سپاهان با پاس گرگان، هزار آمل با مس رفسنجان، مقاومت شهداب یزد با فولاد سیرجان ایرانیان و پیکان با شهرداری ارومیه پیکار خواهند کرد.

نویسنده: جمشید حمیدی