پنجشنبه سی ام فروردین ماه

معمری مربی تیم ملی والیبال ایتالیا شد

خبر رسیده از کشور ایتالیا حاوی یک مژده جالب توجه بود و آن اینکه علی معمری مربی ایرانی سرمربی تیم ملی والیبال نشسته ایتالیا شد.

نشست دو روز کار شورای فدرال دیروز در رم و در مقر via Vitorchiano به پایان رسید. یکی از مهمترین موضوعاتی که CF به آن پرداخته، انتصاب سرمربی جدید تیم ملی والیبال نشسته مردان علیرضا معمری یکی از برترین مربیان جهان در رشته پارالمپیک بود.

این مربی ایرانی متولد ۷ ژوئن ۱۹۵۴(برابر با  هجری شمسی۱۳۳۳) در تهران لیست بسیار بالایی از موفقیت ها را پشت سر گذاشته است که از جمله آنها می توان به دو مدال طلای پارالمپیک (۲۰۰۸ و ۲۰۱۶) و یک نقره پارالمپیک ۲۰۱۲ با ملی پوشان مردان ایران اشاره کرد.

علیرضا معمری در فصول اخیر مربیگری تیم ملی والیبال نشسته مردان و زنان تایلند را برعهده داشته است.

هدف اصلی شورای فدرال و هماهنگ کننده فنی، گیدو پاسکیاری، آغاز مسیر رشد برای تیم ملی آبی پوشان مردان است، همانطور که برای نایب قهرمان آبی های اروپا به رهبری آمائوری ریبیرو اتفاق افتاد.

این مربی جدید این تیم می گوید: «در پایان ماموریت خود در تایلند با فدراسیون والیبال ایتالیا تماس گرفتم و در اواسط ژانویه با تیم ملی والیبال نشسته مردان آشنا شدم، گروهی که معتقدم .هم از نظر جسمی و هم از نظر ذهنی پتانسیل بالایی دارند.

یک محیط واقعاً خوب پیدا کردم که مرا متقاعد کرد که این چالش جدید را بپذیرم. برای من، همکاری با فدراسیون والیبال ایتالیا یک فرصت بزرگ است.

اگر بخواهیم در مورد اهداف صحبت کنیم، می توانم بگویم یکی از اصلی ترین آنها رساندن تیم ملی مردان از دسته B به لیگ A اروپا است.

ستاد ملی جوانان - کادرفنی تیم های ملی جوانان آبی پوشان منصوب شدند. در بخش مردان، تیم ملی نوجوانان توسط مربی ماتئو باتوکیو، گروه پیش جوانان توسط میشل زانین، و زیر ۱۶ سال توسط مونیکا کرستا هدایت خواهد شد.

در بخش زنان، مارکو منکارلی تیم ملی زنان نوجوانان را آموزش خواهد داد، تیم پیش از نوجوانان به میشل فانی و زیر ۱۵ سال به پاسکواله دآنیلو سپرده خواهد شد.

اسامی کامل کارکنان در هفته های آینده و قوانین ملی - آیین نامه جدید تیم های ملی آبی ها تصویب شد و به زودی در سایت فدراسیون منتشر خواهد شد.

رزومه مربی والیبال نشسته  آبی پوشان ـ علیرضا معمری

علیرضا معمری در ۱۶ خرداد ۱۳۳۳ در تهران به دنیا آمد. دوران حرفه ای او بین والیبال و والیبال نشسته تقسیم می شود. او در دنیای والیبال بیش از ۱۶ سال سابقه حضور در سوپرلیگ ایران را دارد. او به مدت ۱۰ سال مربی، سرمربی و مدیر فنی هر دو تیم ملی جوانان و تیم ملی بزرگسالان ایران بود. به مدت ۸ سال از عمر خود را وقف والیبال جوانان کرد. در سال ۱۳۸۵ به عنوان مدیر والیبال پیکان منصوب شد و در مسابقات قهرمانی کشور مقام اول و در مسابقات آسیایی  هم مقام اول را کسب کرد. در سال ۲۰۰۹-۲۰۱۰ مقام سوم جام باشگاه های جهان را به دست آورد و در فصل ۲۰۰۹-۲۰۱۰با تیم پیکان قهرمان آسیا شد.

در والیبال نشسته، در سال ۱۳۸۷ به عنوان مربی تیم ملی مردان ایران، مدال طلای مسابقات قهرمانی قاره مصر را کسب کرد. همچنین در سال ۲۰۰۸موفق شد در بازی های پارالمپیک پکن بالاتر از بوسنی و هرزگوین و روسیه به مدال طلا دست یابد. دو سال بعد (۲۰۱۰) همچنان روی نیمکت تیم ملی پارالمپیک مردان ایران، با کسب مدال طلا،  در مسابقات جهانی اوکلاهاما (ایالات متحده آمریکا)قهرمان جهان شد. در سال ۲۰۱۲ در بازی‌های پارالمپیک لندن به مدال نقره دست یافت، در حالی که در سال ۲۰۱۴ در مسابقات جهانی (لهستان) مقام سوم را کسب کرد. دومین موفقیت او در المپیک در سال ۲۰۱۶ در ریودوژانیرو به دست آمد. در برزیل در واقع ایران توانست در فینال از رقبای بوسنیایی خود پیشی بگیرد و به این ترتیب یک نتیجه عالی دیگر کسب کند. در سال ۲۰۱۸ با تیم ملی والیبال نشسته مردان ایران دومین مدال طلای خود را در مسابقات جهانی والیبال نشسته در روتردام (هلند) کسب کرد و در فینال رقیب تاریخی بوسنی و هرزگوین را شکست داد. پس از تجربه عالی روی نیمکت ایران، از سال ۲۰۱۹ تا ۲۰۲۱ علیرضا معمری سرمربی تیم ملی زنان و مردان تایلند شد.

۲۰۰۸ : مدال طلا مسابقات قهرمانی آسیا، مدال طلا بازی های پارالمپیک

۲۰۱۰ : مدال طلا مسابقات جهانی

 ۲۰۱۲: مدال نقره بازی های پارالمپیک

۲۰۱۴ : مدال برنز مسابقات جهانی

۲۰۱۶ : مدال طلا بازی های پارالمپیک

۲۰۱۸ : مدال طلای مسابقات جهانی

نویسنده: جیان لوکا پاسینی در وبلاگ گازتا دلو اسپورت