جمعه دهم فروردین ماه
تعطیلی سالن کشتی شهید مرغوبکار؛

دودانگه: نمی دانیم با این همه استعداد چکار کنیم

بنا به دستور مسئولان باشگاه استقلال سالن کشتی شهید مرغوبکار تا اطلاع ثانوی تعطیل شد.

سالن کشتی شهید مرغوبکار در یکی از مناطق جنوب شهر تهران و محله سیزده آبان قرار دارد و طی بیش از نیم قرن گذشته محل تمرین و آموزش کشتی گیران بسیاری بوده است. این مکان تاکنون تعطیل نشده بود، اما گویا اخیرا بنا به درخواست مسئولان باشگاه استقلال که مجموعه ورزشی مرغوبکار زیر نظر آنها قرار دارد پارچه ای به این مضمون سر در سالن کشتی نصب شده که مکان یادشده به خاطر تعمیرات تا اطلاع ثانوی تعطیل خواهد بود.

به دنبال اعلام تعطیلی سالن کشتی شهید مرغوبکار، اسماعیل دودانگه از مربیان باسابقه و سازنده تهران و کشور طی گفت و گو با خبرنگار البرز ورزشی اظهار داشت: سالن کشتی شهید مرغوبکار بیش از ۵۰ سال در اختیار کشتی بوده خود من حدود ۱۵ سال در این مکان تمرین کردم و ۴۳ سال هم به عنوان مربی در اینجا مشغول به خدمت هستم. تاکنون هزاران کشتی گیر در این مکان تمرین کرده اند و صدها نفر از آنان مقام های استانی و کشوری به دست آورده اند.  سالن مذکور در حال حاضر ۵ مربی آزاد و فرنگی دارد که دو نفر از آنان به نام های علی محمدیان و یوسف اسکندرزاده فرنگی کاران را تمرین می دهند و بنده به اتفاق مهدی دودانگه و مجید رحیمی آزادکاران در خدمت آزادکاران هستیم.

وی ادامه داد: طی دو ماه اخیر ۵ نفر قهرمان تهران دادیم، ۲ نفر نوجوانان و ۳ نفر بزرگسالان بیش از صد به بالا داشتیم، ۲۷ نفر هم جهانی، آسیایی و تورنمنت ها مقام آورده اند. در کشتی فرنگی هم چهره های مطرحی از این باشگاه سر بر آورده اند.

مربی اسبق تیم های ملی  کشتی آزاد خاطرنشان کرد:  طی نزدیک به ۶۰ سال که کشتی در این مکان رونق داشت هیچ کس به کشتی کار نداشت اما متاسفانه اخیرا مسئولین باشگاه استقلال در صدد بستن باشگاه برآمده اند. البته آقای فتاحی معاونت باشگاه استقلال به من گفته بود سالن کشتی را تعطیل نمی کنیم اما متاسفانه باوجود وعده ای که داده بود بازهم پارچه زده اند که باشگاه تعطیل است.

این مربی با سابقه در پایان تاکید کرد: از یک طرف صحبت از بسته شدن باشگاه های کشتی و ریزش جمعیت این رشته سخن به میان می آید و از طرف دیگر بیخ گوش شان باشگاهی با این همه قدمت به بهانه تعمیرات بسته می شود. نمی دانیم شب عیدی با این همه نوجوان واستعداد علاقه مند چکار کنیم؟

نویسنده: احمد دباغ