پنجشنبه نهم فروردین ماه
مشکلات تیمداری در بسکتبال بانوان؛

محراب بیگی: فدراسیون حامی تیم های سازنده باشد

تیمداری در بسکتبال بانوان سرخ نگه داشتن صورت با سیلی است. با هر یک از مربیانی که در این زمینه گفت و گو می کنیم، مصداق کامل این ضرب المثل را ارائه می دهند.

سمیه محراب بیگی بازیکن و کاپیتان سابق تیم ملی بسکتبال جوانان ایران که دست اندرکار تیمداری در لیگ دسته دوم باشگاه های کشور است، می گوید: ما برای حضور در مسابقات ناچاریم 12 میلیون ورودیه پرداخت کنیم و حدود 9 میلیون تومان نیز صرف خرید لباس بازیکنان آن هم با جنس معمولی می شود. این در حالی است که هزینه جاری تیمداری را از جیب خودم و بازیکنانمان پرداخت می کنیم. تازه ناچار هستیم از برخی بازیکنان که توان مالی کافی ندارند نیز حمایت کنیم.

هم دوره ملی پوشان سابق بسکتبال ایران شهرزاد رستگار، شایسته متشرعی و صنم نظامی در تیم ملی بسکتبال بانوان ایران می افزاید: با 70 میلیون تومان می شود یک تیم را در سطح لیگ بانوان آماده ساخت که پول خرده هزینه های تیم های مردان هم نمی شود. انتظار ما در این برهه این است که فدراسیون بسکتبال در کنار تیم های پولدار آقایان از مربیان زحمتکش و بدون ادعا که کارشان سازندگی است، نیز پشتیبانی به عمل آورد. حداقل از گرفتن ورودیه خودداری کنند. سمیه محراب بیگی ضمن بیان مطالب فوق اشاره می کند که برای هر سانس تمرین در سالن های حومه در شرق تهران ناچار به پرداخت 250 هزار تومان هستیم. در این صورت واقعا فقط از سر عشق و علاقه به بسکتبال و جوانان دخترمان این همه مشکلات را به جان می خریم. امیدوار هستیم که با انتخابات جدید ریاست فدراسیون بسکتبال تشکیلاتی که یار و یاور سازندگان باشد، در دل این فدراسیون به وجود آید.

گفت و گو: صدیقه فتاحی