جمعه سی و یکم فروردین ماه

تمجید رسانه های پرتغالی از طارمی

 تیم فوتبال پورتو به مصاف اسپورتینگ رفت و در یک بازی پربرخورد و جنجالی به تساوی ۲- ۲ رسید.

در این مسابقه مهدی طارمی درخشان ظاهر شد و توانست روی هر ۲ گل پورتو تاثیرگذار ظاهر شود. او در دقیقه ۳۸ به فابیو ویرا پاس گل داد و در دقیقه ۷۸ گل تساوی بخش تیمش را به ثمر رساند.

درخشش او باعث شد تا سایت پرتغالیobservador  به تمجید از وی بپردازد و طارمی را یک قهرمان بخواند. این سایت  نوشت: او همیشه در تیتر رسانه‌ها بود. یک بار گفتند او گل زیاد می‌زند، یک بار دیگر گفتند تمارض می‌کند. چند وقت پیش نیز از عملکرد او انتقاد کردند که چرا نه گل زده و نه پاس گل داده است. شب گذشته در بازی کلاسیک پورتو مقابل اسپورتینگ، او دوباره تیتر رسانه‌ها شد؛ زیرا هم گل زد و هم پاس گل داد.

طارمی به پنجمین بازیکن این بازی در تاریخ بدل شد که در یک مسابقه هم گل می‌زند و هم پاس گل می‌دهد.

ستاره کشورمان برای اولین بار مقابل اسپورتینگ گل زد. او در ۷ مسابقه اخیر پورتو ۵ گل زده که یکی از آنها مقابل بنفیکا بوده است. اتفاقی که پیش از این برای طارمی رخ نداده بود و حالا ستاره کشورمان توانسته به بهترین تیم‌های پرتغال نیز گل بزند.

سایت گل پوینت پرتغال نیز طارمی را بهترین بازیکن زمین دانست و در بازگشتش به ترکیب پورتو، او را مهره‌ای کلیدی خطاب کرد.

پورتو با این تساوی توانست فاصله ۶ امتیازی خود نسبت به تیم دوم یعنی اسپورتینگ را حفظ کند و قدمی بلند برای قهرمانی بردارد.

روزنامه اوجوگو به تمجید از مهدی طارمی پرداخت و او را یک مهاجم تک در لیگ پرتغال نامید. روزنامه اوجوگو در خبر خود طارمی را یک مهاجم تمام عیار نامید و نوشت: در فوتبالی که همه چیز تحت سیطره وینگرها و هافبک ها است، طارمی یک مزاحم و یک مستثنی محسوب می شود. او برای دیگر بازیکنان یک منفعت محسوب می شود و تنها اوتاویو توانسته در یک فصل و نیم اخیر با او رقابت کند.