پنجشنبه ششم اردیبهشت ماه

راستی برای ژوتینگ چه اتفاقی  افتاد؟

مطلب ژوتینگ درباره ستاره والیبال دو المپیک است که بر تارک تیم ملی چین می درخشید؛ بانوی اول والیبال جهان. این متن نوشته جیان لوکا پازینی است که در زیر می خوانید.

چند ماه پیش او از عمل جراحی مچ دست راست خود برای بهبودی از آسیب آزاردهنده ای که از سال گذشته بر او تاثیر گذاشته بود، خبر داد. او اخیرا فاش کرد که تصمیم دارد برای معالجه به خارج از کشور برود، اما پس از آن هرگز در این خصوص خبری اعلام نشد.

   یک نفر در چین نیز شایعه سقوط این مهاجم قوی و محرومیت وی از حضور در تیم ملی را منتشر کرده است. در واقع پس از بازی های المپیک توکیو، او دیگر در زمین بازی دیده نشده است.

ژوتینگ مهاجم کناری چینی و یکی از بهترین بازیکنان  والیبال زن جهان در حال حاضر نیاز به انجام عمل جراحی بر روی مچ دست راست خود را تایید کرده بود. این والیبالیست مدال طلای المپیک ۲۰۱۶ را به همراه تیم ملی والیبال بانوان چین کسب کرده بود و در همان المپیک MVP با ارزش ترین بازیکن انتخاب شده بود.  نزدیک به یک سال بود که با این مصدومیت دست و پنجه نرم می کرد. از این واهمه داشت  این مصدومیت او را مجبور کند که لیگ ملت‌های والیبال FIVB 2021 را از دست بدهد، اما او در آن بازیها حضور داشت. اما به دلیل مصدومیت مچ  نتوانست در همه بازی ها شرکت کندو نقش او کمرنگ بود. در المپیک توکیو هم به دلیل همین مصدومیت در بازی ها عملکرد بسیار پایین‌تری از سطح خود داشت. او در بازی های المپیک ۲۰۲۰ توکیو کاپیتان تیم ملی هم بود.

 در المپیک توکیو، آسیب دیدگی مچ دست ژوتینگ بر عملکرد او تأثیر گذاشت و باعث شد که تیم والیبال زنان چین در سه بازی متوالی شکست بخورد و از راهیابی به مرحله یک چهارم نهایی بازماند.

گردآورنده: رحیم رحیم زاده