جمعه دهم فروردین ماه
شرایط بازی های لیگ برتر با جام حذفی خیلی فرق می کند؛

کلهر: شانس قهرمانی استقلال و پرسپولیس یکسان است

محمود کلهر، پیشکسوت سرشناس و کارشناس فوتبال ایران در گفت و گویی با خبرگزاری البرز ورزشی اظهار داشت: در شرایط حساس کنونی حضور مجدد رامین رضاییان در پرسپولیس برای همراهی دوباره این تیم پرطرفدار تهرانی در ادامه رقابت های لیگ برتر و جام حذفی کشور خیلی به درد تیم یحیی گل محمدی می خورد. همچنین میرزاییان هم از جمله بازیکنان خوب و باتجربه فوتبال ما بوده؛ بدین ترتیب پرسپولیس با کمبود بازیکن مواجه نیست.

وی اضافه کرد: شرایط برگزاری بازی های لیگ برتر با جام حذفی ایران به کلی فرق می کند و البته شانس هم در رقابت های جام حذفی بیشتر دخیل است به همین دلیل جام حذفی به عنوان جام شگفتی ها می نامند و شانس قهرمانی این فصل استقلال و پرسپولیس در مسابقات لیگ برتر یکسان است ولی بالاخره سپاهان اصفهان یا یکی، دو تیم های دیگر بالای جدول لیگ ایران مثل فولاد خوزستان یا گل گهر سیرجان نیز نیم نگاهی به قهرمانی و همچنین گرفتن یک سهمیه آسیایی دارند.

این هافبک خوب سابق استقلال و پرسپولیس همچنان اضافهکرد و گفت: به نظر من حالا نه تنها خود بنده بلکه کسی دیگری هم از قبل نمی تواند در رابطه با احتمال قهرمانی مجدد پرسپولیس یا استقلال در مسابقات لیگ برتر ایران به درستی پیش بینی کند. به درستی که فوتبال است و هزاران اتفاقات به همین دلیل دیدارهای دور برگشت لیگ برتر مثل سال های گذشته به مراتب خیلی سخت و دشوارتر تبدیل خواهد شد.

کلهر در پایان گفت: در حال حاضر خوشبختانه تیم استقلال با هدایت فرهاد مجیدی و کسب نتایج بسیار خوب و همچنین بدون حتی باخت از موقعیت خیلی بهتری نسبت به بعضی دیگر از رقبای داخلی خودش در لیگ برتر و جام حذفی کشور برخوردار است. به همین دلیل هرچند پرسپولیس و سپاهان نیز بعد از استقلال در رده های بعدی جدول رده بند ی لیگ امسال قرار دارند ولی استقلالی ها نباید به قهرمانی در نیم فصل اول لیگ دلخوش باشند تا دچار غرور کاذب نشوند. در این میان پرسپولیس یا سپاهان بیکار نخواهند نشست و همواره در فکر پیشی گرفتن از استقلال هستند. به همین دلیل بازی های بعدی نه تنها همین سه مدعیان رده بالای جدول لیگ ایران بلکه سایر دیدارهای تیم های پایین تر لیگ مربوطه نیز بدون شک از اهمیت و حساسیت بیشتری برای قهرمانی برخوردار خواهد شد.

گفت و گو: حسن امامقلی