شنبه یکم اردیبهشت ماه
انفجار پارک دوپرنس در دقیقه ۹۳؛

هنرنمایی امباپه در شب نزول مسی

در شبی که ورزشگاه پارک ‌دو‌پرنس مملو از جمعیت بود و میلیون ها بیننده هم از طریق جعبه جادویی بازی پی اس جی و رئال مادرید را تعقیب می کردند امباپه در دقیقه ۹۳ قلب رئال را هدف گرفت و یک برد شیرین تقدیم فرانسوی ها کرد.

امباپه که فصل آینده به رئال مادرید منتقل خواهد شد در شبی رویایی و با ضربه ای هنرمندانه توپ را از میان دو مدافع رئال عبور داد و کورتوا را هم تسلیم کرد.

 آتش بازی امباپه در اوقات اضافی  در حالی رقم خورد که مسی فروغی نداشت.

مسی یک بار هم ضربه‌ پنالتی را  در دقیقه‌۶۲ هدر داد. ضربه زمینی او را کورتوا با شیرجه ای بلند به بیرون فرستاد.

رئالی ها که در نیمه نخست به بازی احتیاطی روی آورده بودند، فرصت تهاجم نیافته و مقهور بازی سازی وراتی و فرارهای امباپه و دی ماریا در خط حمله پی اس جی شدند.

رئال اگر چه کریم بنزما را بعد از مدت ها در اختیار داشت، اما‌ او به خوبی تغذیه نشد و وینیسیوس هم در جناح چپ فروغی نداشت. در نیمه دوم یاران پوچتینو دامنه‌ حملات  را افزایش داده و با نفوذهای اشرف حکیمی و پاس های عمقی وراتی و مسی قلب دفاع رئال را هدف قرار  دادند.

کورتوا در درون دروازه بارها مددرسان تیمش شد و حملات فرانسوی ها را بی اثر کرد.

در پانزده دقیقه پایانی حضور نیمار و ادین هازارد، دو ستاره تیم های پی اس جی و رئال تماشاگران‌ را به وجد آورد.

زمانی که مثلث تهاجمی تیم‌ پوچتینو با مسی، امباپه و نیمار شکل گرفت و وراتی هم با‌ پاس های هنرمندانه اش بارها خط دفاع رئال ‌را شکافت،همگان در انتظار گل بودند.

در این ‌میان‌ کورتوا بارها منجی تیمش شد و رئالی ها را ناکام گذاشت. در ثانیه های پایانی همکاری نیمار با امباپه پایه گذار گل شد.

پاس پشت پای نیمار و مانور تماشایی  امباپه از چپ‌، خط دفاع رئال را آسیب پذیر نشان داد.امباپه بعد از عبور از دو مدافع و با ضربه ای زمینی توپ را از میان پاهای کورتوا عبور داد و گل سرنوشت ساز بازی را به ثمر رساند.

این ‌پیروزی بزرگ ورزشگاه پارک دو پرنس را به آتش کشید. دامنه جشن و شادی هواداران ‌پاریسی به خیابان ها کشیده شد.

شاگردان آنچلوتی که تساوی را در دسترس می دیدند، باید این شکست‌ خفیف را در دیدار برگشت جبران کنند.

از جمله حواشی این دیدار  غیبت راموس بازیکن کهنه کار رئال در ترکیب تیم ‌پاریسی بود. بسیاری از اهالی رسانه منتظر تقابل راموس با کریم‌ بنزما بودند، اما‌ راموس به دلیل آسیب دیدگی  به این دیدار نرسید و از سکوها ناظر بازی بود.

از دیگر حواشی زیبای بازی باید به خوش وبش امباپه با بازیکنان رئال اشاره کرد. امباپه که فصل آینده به رئال منتقل خواهد شد  در کنار بنزما،  و مودریچ و هازارد قرار گرفت. او در پایان بازی هم‌ با رئالی ها عکس یادگاری گرفت.

باید منتظر واکنش هواداران رئال در دیدار برگشت بود. آیا‌ امباپه با واکنش سرد هواداران‌رئال مواجه‌ خواهد شد؟

امباپه را باید ستود که با نمایش خوبش تصویری از بازی جوانمردانه را به رخ کشید و با تمام وجود برای پیروزی تیم فرانسوی تلاش کرد.

نویسنده: احمد میرزاییان