جمعه سی و یکم فروردین ماه

در سوگ یک استاد ارزشمند ورزش کشور

استاد محمد سبحانی، چهره نام آشنای ورزش ایران و نخستین مدیرکل تربیت بدنی مازندران پس از انقلاب و دارنده عناوین قهرمانی دررشته دوومیدانی و ریاست دو دهه هیات ژیمناستیک مازندران شبانگاه سه شنبه ۲۶بهمن ۱۴۰۰ درسن ۸۳ سالگی پس از تحمل یک دوره کوتاه بیماری در بیمارستان نیمه شعبان ساری درگذشت.

وی  نماد دانش ورزش و چهره ماندگار  تربیت و تدریس دانش آموختگان و قهرمانان ورزش حرفه ای بود که لسانی نرم، قلمی شیوا و ژرفناک داشت. مصاحبت با این چهره نام آور و پیشکسوت ورزش ایران و مازندران برای جامعه ورزشی و اهالی نظر و کنشگران اجتماعی و فرهنگی، غنیمت و فرصت بی مانند بود.

سال‌ها در هر مجال و فرصتی از حاکمیت ارزش، اخلاق و قانون در ورزش ایران و مازندران گفت. از نگاهداشت سرمایه های انسانی و اجتماعی ایران، از ضرورت رشد یافتگی ورزشکاران و مدیران ورزش ایران به خاطر  تغییر شرایط دنیای جدید سخن ها گفت و دردمندانه و با وقار و آرامش به تبیین مساله می پرداخت. فقدان این استاد اخلاق پهنه ورزش ایران و مازندران و مدیر با تدبیر و حکمران شایسته عرصه تربیت بدنی در تاریخ معاصر این سامان، ضایعه ای مولمه و خسارتی بزرگ است. پایگاه خبری البرز ورزشی و روزنامه بین المللی شوت درگذشت استاد محمد سبحانی را به جامعه ورزش کشور تسلیت  می گوید.