جمعه دهم فروردین ماه

عزیزی خادم با رأی قاطع هیئت رئیسه عزل شد

جلسه سرنوشت‌ساز هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال با رأی قاطع اعضا و عزل شهاب‌الدین عزیزی خادم به پایان رسید.

در جلسه صبح امروز (پنجشنبه) هیئت رئیسه که در مرکز ملی فوتبال برگزار شد، هر 8 نفر به عزل شهاب‌الدین عزیزی خادم از ریاست این فدراسیون رأی دادند تا دوران «خوبان عالم» و «مقربین درگاه الهی» در فدراسیون فوتبال پس از 355 روز به پایان برسد.عزیزی خادم 10 اسفند سال 1399 به عنوان رئیس فدراسیون فوتبال انتخاب شده بود.

طبق اساسنامه، حضور حیدر بهاروند و حمیدرضا مهرعلی نواب رئیس اول و دوم فدراسیون فوتبال در فدراسیون و هیئت رئیسه غیرقانونی است و به همین دلیل این دو اجازه حضور در جلسه را پیدا نکردند تا تعداد افراد دارای حق به 8 نفر برسد. هر 8 نفر به برکناری عزیزی خادم رأی دادند تا او با رأی قاطع از فدراسیون خداحافظی کند.

مهرداد سراجی، احسان اصولی، بهرام رضاییان، احمدرضا براتی، میرشاد ماجدی، شهره موسوی، طهمورث حیدری و خداداد افشاریان اعضای حاضر در نشست برکناری رئیس فدراسیون بودند. عزیزی خادم نیز در هیئت رئیسه حاضر بود اما چون رأی‌گیری درباره خودش بود، حق رأی نداشت.

طبق اساسنامه ظرف مدت سه ماه، مجمع فدراسیون فوتبال باید برگزار و موضوع برکناری عزیزی خادم در آنجا به رأی گذاشته شود. در این مدت فدراسیون با سرپرست اداره خواهد شد. قرار است سرپرست فدراسیون در جلسه هیئت رئیسه انتخاب شود.

 

نویسنده: حامد قاسمی عارف