جمعه دهم فروردین ماه

هندبال دختران در اردوی اعزام به آلماتی

سیزدهمین اردوی تیم ملی هندبال دختران نوجوان و ششمین اردوی تیم ملی دختران جوان قرار است از یکم تا هشتم اسفند در تهران برگزار شود.

در این اردو ۳۰ ملی‌پوش جوان و نوجوان حضور دارند و خود را برای مسابقات قهرمانی آسیا جوانان و نوجوانان آسیا آماده می‌کنند.

بعد از این اردو ملی‌پوشان چند روزی را استراحت می‌کنند و بلافاصله تیم ملی دختران جوان به اردوی نهایی و متصل به اعزام دعوت خواهند شد.

غلامعلی اکبرآبادی به عنوان مشاور فنی هر دو تیم و خانم معتمد و خانم محمدخانی سرمربیان تیم‌های ملی جوانان و نوجوانان هستند.

شانزدهمین دوره مسابقات قهرمانی آسیا دختران جوان از ۱۶ تا ۲۳ اسفند در آلماتی قزاقستان انجام می‌شود و کره، قزاقستان، ازبکستان، تایلند و هند حریفان تیم ملی ایران در این رقابت‌ها هستند. در این مسابقات سه سهمیه مسابقات قهرمانی جهان اسلوونی ۲۰۲۳ توزیع خواهد شد.

همچنین نهمین دوره مسابقات قهرمانی آسیا دختران نوجوان از ۲۷ اسفند تا ۷ فروردین باز هم در آلماتی قزاقستان انجام می‌شود که قزاقستان، کره، ازبکستان، هند و سوریه رقیبان تیم ملی ایران  خواهند بود. در این مسابقات سه سهمیه جهانی گرجستان ۲۰۲۳ توزیع خواهد شد. البته پیش از این با وجود حضور ۹ تیم قرار بود چهار سهمیه توزیع شود که با انصراف تیم‌های کویت و چین تایپه تنها سه سهمیه توزیع می‌شود.