پنجشنبه ششم اردیبهشت ماه
برنامه های تیم والیبال جوانان ایران؛

مومنی مقدم: نادی و ظریف هم مدنظر هستند

سرمربی جدید تیم والیبال جوانان ایران مسئولیتی را که بر عهده گرفته است، چالشی بزرگ با بیم و امیدهای زیاد می داند.

رضا مومنی مقدم بازیکن سابق تیم ملی که سال ها به عنوان مربی پایه در سطح ملی کار کرده است، در پی انتخاب به عنوان سرمربی تیم زیر 21 سال ایران به البرز ورزشی گفت: وظیفه نخست من کشف و پرورش استعدادهای ناب است تا بتوانم پشتوانه های خوبی را برای تیم ملی تربیت کنم. در این مسیر از روز 15 فروردین ماه بازیکنانی را فرا خواهم خواند که از نظر فیزیکی و تکنیکی ارزش سرمایه گذاری را داشته باشند. 9 اردو پیش بینی کرده ام تا در پیک آمادگی بازیکنان از روز 21 مردادماه در تورنمنت کنفدراسیون آسیا شرکت کنم. بازی در این مسابقات سبب می شود تا بازیکنانی که در رده نوجوانان با تیم های شرق آسیا بازی نکرده بودند، با سبک و سیاق تیم هایی چون چین، ژاپن و کره جنوبی آشنا شوند.

مومنی مقدم درباره انتخاب دستیارانش در این تیم نیز گفت: استقبال زیادی شده است اما تلاش من انتخاب افرادی است که به لحاظ سلامت اخلاقی و آشنایی با آموزش جوانان سرآمد باشند و محیطی را به وجود آوریم که الگوی خوبی برای جوانان کشور ما باشد. در این باره به آقای داورزنی رئیس فدراسیون و اعضای کمیته فنی مشورت خواهم کرد.

سرمربی تیم جوانان در پاسخ به پرسش ما که گفته می شود ملی پوشان سابق همانند علیرضا نادی و فرهاد ظریف هم کاندیدای مربیگری هستند، گفت: این دو از چهره های شاخص والیبال ملی ما بوده و از دوستان من محسوب می شود. امیدوارم که بتوانم از آنها به صورت تخصصی استفاده کنم. ولی بحثی که می ماند، این است که آیا تجربه کار با جوانان را دارند یا خیر؟

گفت و گو: جمشید حمیدی