پنجشنبه نهم فروردین ماه

دنیای توپ و سبد

تیم ملی بسکتبال ایران در شرایطی مسابقات انتخابی جام جهانی را در پیش دارد که هنوز تکلیف رئیس این تشکیلات مشخص نشد. هرچند که آخرین خبرها حاکی از برپایی انتخابات در روز 19 اسفند است، اما خیلی خلاصه و خودمانی بنویسیم که حال بسکتبال خوب نیست.

نگاه سایت کنفدراسیون آسیا

تیم ملی بسکتبال سوریه در پنجره نخست انتخابی جام جهانی، متحمل ۲ شکست شده اما اگر بتواند بازی درخشان خود مقابل ایران را تکرار کند، دوباره در کورس رقابت برای حضور در جام جهانی ۲۰۲۳ قرار خواهد گرفت.

پنجره دوم مسابقات بسکتبال انتخابی جام جهانی 2023 با برگزاری 20 بازی و با شرکت 15 تیم در قاره آسیا انجام خواهد شد. کنفدراسیون بسکتبال آسیا دیدار تیم‌های ایران و سوریه را یکی از 5 دیدار جذاب پنجره دوم معرفی کرده و در مورد آن نوشته است:

تیم ایران، جواز حضور در کاپ آسیا و انتخابی جام جهانی را کسب کرد ولی تیم سوریه هم با پیروزی تاریخی مقابل ایران به کاپ آسیا رسید و شانس حضور در جام جهانی را نیز دارد.

سوریه در پنجره نخست، متحمل 2 شکست شده اما اگر بتواند بازی درخشان خود مقابل ایران را تکرار کند، دوباره در کورس رقابت برای حضور در جام جهانی 2023 قرار خواهد گرفت.

البته ایران به راحتی اجازه قدرت‌نمایی به سوریه نخواهد داد.

تیم ملی بسکتبال ایران روزهای 5 و 8 اسفند 1400 با قزاقستان و سوریه در تهران بازی خواهد کرد.

 

قهرمان آسیا در جام بین قاره ای

براساس اخبار رسیده قرار است مسابقات قهرمانی باشگاه های آسیا بعد از دو سال توقف بار دیگر از سر گرفته شود. این در حالی است که براساس نوشته فیبا تیم برتر قاره در مسابقات جام بین قاره ای جهان شرکت خواهد کرد. این مسابقات می تواند انگیزه تازه ای برای تیم های باشگاهی کشور ما باشد که فقط به مسابقات داخلی بسنده کرده اند.

 

تیم های همگروه بسکتبال ایران

گرو‌ه‌بندی مسابقات بسکتبال کاپ آسیا 2022، در جاکارتا انجام شد و تیم ملی ایران در گروه C با ژاپن، قزاقستان و سوریه رقابت خواهد کرد.

گروه‌بندی مسابقات کاپ آسیا 2022 به شرح زیر است:

گروه A: عربستان، اردن، استرالیا، اندونزی

گروه B: چین تایپه، چین، کره، بحرین

گروه C: ایران، ژاپن، قزاقستان، سوریه

گروه D: هند، لبنان، فیلیپین، نیوزیلند