جمعه دهم فروردین ماه
از نگاهی دیگر؛

مربیان و گزارشگران مرد در مسابقات بانوان

حضور مربیان و حتی تماشاگران مرد در مسابقات بانوان منع شده است، این واقعیت را از چندین سال پیش می شنویم اما آیا در پروسه عمل نیز چنین است؟

بر اساس نامه شماره ۱۵۸۹۵/‏۶/‏ ص مورخ ۰۵/‏۱۲/‏۱۳۹۹ معاون توسعه ورزش بانوان وزارت ورزش، هرگونه حضور آقایان در سالن‌های ورزشی بانوان تحت هر عنوان ممنوع است. نامه‌ای که همین چند روز قبل از سوی معاون توسعه ورزش قهرمانی به اداره کل ورزش و جوانان استان تهران هم ارسال شد! تصاویری به دست رسیده که از حضور نظری به همراه فرزندش در مسابقات روز گذشته بانوان و حتی برگزاری مسابقات مختلط مردان و زنان که در ایران ممنوع است، حکایت دارد و نیاز است از سوی مراجع ذیصلاح مسائل مربوط به پومسه بیشتر مورد بررسی قرار گیرد.

البته این فقط تکواندو نیست که به چنین قضیه ای اعتراض کرده است. در برخی از رشته های توپی نیز شاهد حضور تمرین دهندگان مرد هستیم و حتی چشم صدا و سیما هم روشن که گزارشگران مردش در مسابقات بانوان حضور می یابند و در واقع تنها مرد محله! همین نمایندگان صدا و سیما هستند. بحث ما این است که شترسواری دولا دولا نمی شود یا آقایان بای در صحنه باشند یا کل قضایا به دست بانوان سپرده شود. چه کسی می گوید که بانوان نمی توانند گزارشگران یا مربیان خوبی باشند؟!

نویسنده: عباس اسماعیلی