شنبه یکم اردیبهشت ماه

برخورد با یک پیشکسوت دوومیدانی!

اتفاق هایی در ورزش ایران می افتد که از به جای خنده باید بر آن گریست .

‌روح الله گلستانی پیشکسوت دوومیدانی را همه می شناسند . موسپیدی که از سر عاشقی و تعصب اش به سازندگی در ورزش دوومیدانی بیش از ۵۰ سال است که در این رشته کوشا وفعال بوده و با برگزاری مسابقه های مختلف در سطوح مختلف نه تنها به دنبال شناسایی استعدادهای دوومیدانی است، بلکه نیم نگاهی نیز به بحث سلامت خانواده ها دارد.

اما جای بسی شگفتی و سوال است که این پیشکسوت اخیرا از سوی وزارت ورزش احضار شده که چرا مبادرت به انجام مسابقاتی کرده است که در آن چند خانم همراه با  آقایان دویده اند !

در بحث توسعه ورزش همگانی ، ورزش خانوادگی و بردن ورزش در بین نهاد مقدس خانواده مورد تاکید قرار گرفته ، اما سوال این است که با پیشکسوتی که کارنامه روشنی دارد و سازنده است ، این روش برخورد درست و اصولی نیست . اما باید از وزیر ورزش با روزومه دوندگی اش باید پرسید از چنین برخوردی با پیشکسوت دوومیدانی اطلاع دارد؟!

اگر فرض را بر این قرار دهیم که وزیر ورزش از چنین برخوردی اطلاع نداشته ، جامعه ورزش انتظار دارد که سجادی اجازه ندهد فشارهای بیرونی و از سر نگاه یکسوگرایانه ، عاشقان راستین ورزش را فراری دهند . به طور طبیعی اگر وزیر ورزش نخواهد در رویه های موجود تجدید نظر کند ، بیش از پیش دور و بر خود را از افراد کاربلد و کاردان ورزشی خالی خواهد دید که این مساله می تواند به چالشی بزرگ برای مدیریت او تبدیل شود .

نویسنده: حجت الله اکبرآبادی