پنجشنبه نهم فروردین ماه

تندروان: از فشردگی لیگ آسیب دیدیم

سرمربی تیم شهرداری ارومیه فصل 1400 لیگ برتر والیبال مردان را فصلی کاملا متفاوت ارزیابی کرد و گفت: فشردگی مسابقات، بیماری کرونا و آمار بالای مصدومان به کیفیت لیگ امسال لطمه زد.

مرحله مقدماتی مسابقات والیبال قهرمانی باشگاه‌های برتر مردان ایران جام «سردار دل‌ها» یکشنبه (24 بهمن‌ماه) با قرار گرفتن تیم شهرداری ارومیه در رتبه پنجم جدول رده‌بندی (16 برد و 47 امتیاز) به پایان رسید.

محمدرضا تندروان با اشاره به فشردگی رقابت‌های لیگ برتر در سال جاری، گفت: سال کاملا متفاوتی بود. شاید طی سی‌واندی سال که در والیبال هستم، نخستین باری است که چنین تجربه‌ای را کسب کردم که تمام مسابقات پشت سر هم بود و هفته‌ای دو و عملا سه بازی برگزار شد. در زمان یارگیری برای تیم، هیچ‌گاه تصور نمی‌کردیم که چنین لیگ فشرده‌ای پیش‌رو داشته باشیم. همین مسئله هم باعث افزایش تعداد مصدومان و نوسان در کیفیت بازی‌ها شد.

وی با یادآوری این‌که فشردگی مسابقات، بیماری کرونا و آمار بالای مصدومان به کیفیت لیگ امسال لطمه زد، گفت: همه تیم‌ها درگیر این نوسانات شدند اما شاید تیم شهرداری ارومیه بیشترین صدمه را دید آن هم به این دلیل که در برهه‌ای از زمان به دلیل برگزاری رقابت‌های باشگاه‌های آسیا و باشگاه‌های جهان تعدادی از بازیکنان‌مان را در اختیار نداشتیم. چند بازیکن‌مان هم با مصدومیت‌هایی همچون شکستی روبه‌رو شدند. اما خدا را شکر توانستیم از این مرحله عبور کنیم و درنهایت در بازی آخر مرحله گروهی، همه بازیکنان‌مان را در اختیار داشتیم.

سرمربی تیم شهرداری ارومیه، افزود: این مدت تمرینات خوبی را پشت سرگذاشتیم و تمرکزمان روی حریف‌مان در مرحله پلی‌آف است. همان‌طور که همه تیم‌ها برای کسب بهترین نتیجه راهی مرحله یک‌چهارم نهایی می‌شوند، ما نیز با همین هدف وارد مسابقات خواهیم شد.

تندروان با اشاره به بازی تیمش مقابل پیکان در مرحله پلی‌آف، ادامه داد: پیکان و چند تیم دیگر امسال هزینه زیادی کردند و پرقدرت ظاهر شدند و همواره در بالای جدول قرار داشتند. از تقابل با پیکان به عنوان یک حریف قدرتمند خوشحالیم چون زیبایی مرحله پلی‌آف به همین نوع تقابل‌هاست. تلاش می‌کنیم تا بهترین عملکرد را به‌نمایش بگذاریم. دو بازی پنج سته با تیم پیکان در مرحله گروهی داشتیم که در هر دو رقابت متحمل شکست شدیم. از این مسابقات درس گرفتیم و سعی خواهیم کرد در پلی‌آف نتایج دیگری رقم بزنیم.

وی درخصوص برگزاری پلی‌آف به‌صورت تمرکز هم گفت: خیلی خوشحال می‌شدم که اگر از دور برگشت مرحله گروهی، مسابقات به‌صورت متمرکز برگزار می‌شد. در همان زمان هم شهرداری ارومیه جزو تیم‌هایی بود که درخواست برگزاری مسابقات دور برگشت به‌صورت متمرکز را داشتیم و تاکید کردیم که بیماری کرونا تا چه اندازه بر عملکرد تیم‌ها تاثیرگذار خواهد شد و درنهایت هم دیدیم که تمام تیم‌ها از این منظر متضرر شدند. خوشبختانه مرحله پلی‌آف قرار است به‌صورت متمرکز برگزار شود و فکر می‌کنم این مسئله می‌تواند به ارتقای سطح مسابقات کمک کند.

مرحله پلی‌آف لیگ برتر مردان سال 1400 از سوم تا هشتم اسفندماه با حضور هشت تیم فولاد مبارکه سپاهان، لبنیات هراز آمل، مقاومت شهداب یزد، پیکان تهران، شهرداری ارومیه، مس رفسنجان، فولاد سیرجان ایرانیان و پاس گرگان به میزبانی سالن فدراسیون والیبال برگزار خواهد شد.

تیم شهرداری ارومیه در مرحله یک‌چهارم نهایی به مصاف پیکان تهران می‌رود تا فاتح دو مسابقه از سه بازی به دیدار نیمه‌نهایی راه یابد.