پنجشنبه نهم فروردین ماه

ویلموتس کنار گذاشته شد

با اعلام باشگاه راجا کازابلانکا مراکش مارک ویلموتس که سابقه هدایت تیم ملی ایران را نیز در کارنامه دارد، از سرمربیگری این تیم کنار گذاشته شد. این تصمیم در پی جلسه اعضای هیات مدیره باشگاه راجا گرفته شد و سرمربی جدید به زودی مشخص می‌شود.

ویلموتس که نزدیک به سه ماه در تیم راجا حضور داشت، با عملکرد خود صدای هواداران تیم و بعضی از رسانه‌های مراکشی را بالا برد و این اعتراض‌ها در نهایت به اخراج مربی بلژیکی منجر شد.

سایت le360 مراکش خبر داد اخراج ویلموتس در جلسه‌ای با حضور مدیران باشگاه و همچنین مربی بلژیکی گرفته شده و طرفین به توافقی برای فسخ قرارداد رسیده‌اند.

هنوز مشخص نیست ویلموتس بابت فسخ قراردادش با باشگاه راجا چه میزان پول می‌گیرد. این موضوع در روزهای اخیر به یکی از سوژه‌های رسانه‌های مراکشی تبدیل شده و نگرانی‌ها را بابت تکرار ماجرای ویلموتس در تیم ملی ایران در پی داشته است.

ویلموتس در ۱۱ دیداری که روی نیمکت راجا در تمام مسابقات حضور داشت، تنها چهار پیروزی کسب کرد که دو برد در لیگ قهرمانان آفریقا بود. او در چهار بازی به تساوی رسید و سه شکست را متحمل شد.

این مربی همچنین در فینال سوپرکاپ آفریقا برابر الاهلی مصر شکست خورد. تیم راجا در لیگ مراکش هم با ۳۱ امتیاز و هشت امتیاز کمتر از تیم الوداد در رده دوم قرار دارد و شانس قهرمانی این تیم کمرنگ شده است.

ویلموتس در روزهای گذشته نسبت به شایعات اخراجش از تیم راجا واکنش نشان داده و تاکید کرده بود که از تهدیدها نمی‌ترسد و می‌خواهد این تیم را بسازد.

تیم راجا در آخرین دیدار خود در لیگ قهرمانان آفریقا برابر سطیف الجزایر پیروز شده بود اما حتی این برد هم نتوانست مربی بلژیکی را از برکناری نجات بدهد چرا که پروسه برکناری او پیش از این بازی شروع شده بود.

ویلموتس پیش از این در تیم ملی ایران حضور داشت اما مدت حضور او در ایران هم به یک سال نرسید. این مربی بلژیکی بعد از گذشت چیزی نزدیک به هفت ماه حضورش در ایران، قراردادش را فسخ کرد و شکایتی ۶ میلیون یورویی برای گرفتن غرامت از فدراسیون فوتبال ایران به فیفا کرد.

فدراسیون ایران برای شکستن رای فیفا و تجدیدنظر در آن به دادگاه عالی ورزش شکایت کرده و بیش از یک سال است که درگیر این پرونده است.