پنجشنبه نهم فروردین ماه

طلوع کیان: باید مرد میدان پلی آف بود

سرانجام لیگ برتر والیبال باشگاه های کشور با همه کش و قوس هایش به دور حذفی رسید. این رقابت ها از فردا استارت می خورد و پیش از آن مربیان صعودکننده دیدگاه های خود را مطرح کرده اند.

علیرضا طلوع‌کیان که نیم‌فصل دوم لیگ برتر هدایت تیم مقاومت شهداب یزد را برعهده گرفت، درخصوص شیوه برگزاری مرحله گروهی گفت: پیش از آن‌که هدایت تیم مقاومت شهداب یزد را برعهده بگیرم، نظرسنجی از باشگاه‌ها درخصوص شیوه برگزاری این مرحله انجام شده بود و من هم تابع نظر گروهی مربیان و باشگاه‌ها هستم. به هر حال در عمل انجام شده قرار گرفتیم و به آن احترام می‌گذارم و مشکل خاصی هم نبود.

وی افزود: در نیم فصل دوم از 13 بازی، موفق به کسب 12 برد شدیم و فکر می‌کنم در نیم فصل دوم عملکرد بسیار قابل قبولی داشتیم. با توجه به حل شدن مسائل روحی و روانی تیم و زحماتی که بچه‌ها کشیدند، جایگاه تیم از رتبه هشتم به جایگاه سوم تغییر پیدا کرد. در نیم فصل اول 6 برد و 17 امتیاز داشتیم اما در نیم فصل دوم 12 برد و 33 امتیاز کسب کردیم. با این حساب عملکردمان استثنایی و حتی فراتر از هدف‌گذاری‌ها بود. به هرحال نتایج قابل قبولی است و در رفت و برگشت صاحب رتبه سوم شدیم.

سرمربی مقاومت شهداب یزد با اشاره به رقابت‌های مرحله پلی‌آف ادامه داد: پلی‌آف مرحله حذفی است و تمام تیم‌ها با شرایط یکسان در آن حاضر خواهند شد. بازی‌ها متمرکز است و هیچ فرقی بین تیم اول با هشتم وجود ندارد. همان شانسی که تیم اول برای حضور در جمع چهار تیم برتر و فینال را دارد، تیم هشتم هم دارد. همه باید تلاش کنند. هر تیمی که از نظر روحی و فنی در شرایط بهتری باشد و از موقعیت‌ها خوب استفاده کند، در پلی‌آف موفق‌تر خواهد بود. باید صبر کرد و دید چه تیم‌هایی مرد پلی‌آف هستند و می‌توانند عملکرد قابل قبولی از خود به جای بگذارند. چون این مرحله کاملا با مرحله گروهی متفاوت است. امیدوارم مقاومت شهداب یزد نیز نتایج لازم را بگیرد.

مرحله پلی‌آف لیگ برتر مردان سال 1400 از سوم تا هشتم اسفندماه با حضور هشت تیم فولاد مبارکه سپاهان، لبنیات هراز آمل، مقاومت شهداب یزد، پیکان تهران، شهرداری ارومیه، مس رفسنجان، فولاد سیرجان ایرانیان و پاس گرگان به میزبانی سالن فدراسیون والیبال برگزار خواهد شد.

تیم مقاومت شهداب یزد در مرحله یک‌چهارم نهایی به مصاف مس رفسنجان می‌رود تا فاتح دو مسابقه از سه بازی به دیدار نیمه‌نهایی راه یابد.