جمعه سی و یکم فروردین ماه

حریفان امید ایران در جام ملت های آسیا

هنوز تکلیف سرمربی تیم امید مشخص نیست، اما قرعه کشی جام ملت‌های زیر ۲۳ ساله‌های فوتبال برگزار شد که ایران در گروه A با ازبکستان، قطر و ترکمنستان همگروه شد.

امیدهای فوتبال ایران که در سید دوم بازی‌ها حضور داشتند، در یک گروه نسبتا دشوار قرار گرفتند؛ از ازبکستان به عنوان میزبان بازی‌ها و از قدرت‌های آسیا تا تیم ملی قطر که با بهبود روند فوتبالش، از قدرت‌های آسیا به شمار می‌رود، همگی برای موفقیت در این مسابقات تلاش می‌کنند.

مهم ترین رقیب تیم ‌ملی ازبکستان است که در دوره گذشته بازی ها در سال ۲۰۲۰ با ایران همگروه بود و دو تیم به تساوی یک بر یک دست یافتند. ازبک‌ها در آن مسابقات تا یک قدمی حضور در المپیک پیش رفتند اما بعد از شکست در دیدار نیمه نهایی، در بازی رده‌بندی برای کسب آخرین سهمیه مقابل استرالیا شکست خوردند.

قطری ها دیگر رقیب تیم ایران هستند که در سال‌های اخیر پیشرفت چشم‌گیری در فوتبال داشتند و در چند دوره اخیر مسابقات زیر ۲۳ سال آسیا، بهتر از ایران عمل کرده‌اند. آن‌ها در دوره قبل عملکرد خوبی نداشتند و در دور گروهی حذف شدند اما در سال‌های ۲۰۱۶ و ۲۰۱۴ به ترتیب سوم و چهارم شده‌اند که حاکی از پیشرفت فوتبال این کشور دارد ولی همچنان قطری‌ها هم در حسرت المپیک هستند.

رقیب بعدی تیم ایران ترکمنستان است که با شکست مقابل اردن و پیروزی مقابل فلسطین به این مسابقات صعود کرده است. آن‌ها یکی از تیم‌های برتر دوم برای راهیابی به این مرحله بودند و امید چندان زیادی هم به موفقیتشان نمی‌رود.