چهارشنبه بیست و نهم فروردین ماه

مازندرانی: وقت حمایت از کبدی است

امیر مازندرانی سرمربی موفق تیم‌ملی کبدی ایران قهرمان آسیا و مدعی عنوان قهرمانی بازی‌هایی آسیایی هانگژو با بیان‌اینکه به لحاظ برگزاری اردو از سایر  تیم های آسیایی پیش هستیم می گوید: بازیکنان ما اکنون و پس از ۶ مرحله اردو به شرایط برگزاری مسابقات تدارکاتی رسیده اند و الان وقت محک خوردن آنهاست .

مازندرانی افزود: فدراسیون واقعا تمام آنچه لازم بوده را در اختیار ما قرار داده اما تمرین بدون مسابقه تدارکاتی باعث سرخوردگی بازیکن‌ می شود و از وزارت ورزش و کمیته ملی المپبک ‌تقاضا دارم زمینه برگزاری چند دیدار تدارکاتی با تیم های مطرح آسیایی را فراهم‌‌ کنند.

امیر مازندرانی  از جمله مربیان بین المللی کبدی ایران است که ایران با این مربی در بازی های آسیایی جاکارتا نخستین بار توانست طلای این بازی‌ها را به دست آورد و در اینجون کره جنوبی هم ایران با هدایت وی به عنوان سرمربی عنوان نایب قهر مانی را کسب کرد.

مازندرانی گلایه به حقی دارد چون جامعه و متولیان ارشد ورزش ایران توقع دو مدال طلا از کبدی را در هانگژو دارند.  اتفاقا شبی که حکم ریاست فدراسیون کبدی از سوی دکتر سجادی اعطا شد وزیر ورزش و معاون قهرمانی وزارت آقای پولادگر از اوضاع و احوال تیم های ملی بانوان و آقایان سوال کردند و اورسجی در پاسخ نکته جالبی را بیان کرد: ما از برنامه کمیته و وزارت هم جلوتر هستیم‌ چرا که استارت اردوها را از مهرماه زده ایم‌ و کادر فنی هردو تیم ملی بانوان و آقایان  را هم انتخاب کرده ایم‌اما برای موفقیت در هانگژو نیاز به حمایت داریم چرا که شما بهتر می دانید تکرار و حفظ عنوان  قهرمانی بسیار سخت‌تر  از قهرمانی است ، بنابراین اگر بودجه کافی و دیدارهای تدارکاتی در اختیار تیم های ملی مردان و زنان باشد می توانم وعده بهترین مدال را بدهم .

خوشبختانه دکتر سجادی و پولادگر از کبدی شناخت دقیقی داشتند و مشخص بود که به ریز قضایای کبدی  آشنایی کافی دارند .

جهت اطلاع وزیر ورزش می نویسیم که دو مدال طلای کبدی در روز های پایانی آسیایی جاکارتا باعث صعود کاروان ایران از مکان دوازدهم به مکان ششم جدول شد . سوال می کنیم ۶ پله صعود در جدول را با چه هزینه ی می توان رقم زد؟

 فکر نمی کنم قابل اندازه گیری باشد بنابراین به عنوان یک کارشناس ورزش خدمت دکتر سجادی محض یادآوری عرض می کنم که قولی که آن شب معارفه رئیس فدراسیون کبدی، در حضور آقای پولادگر ...دکتر اورسجی  و بنده دادید که همه جوره از فدراسیون موفق کبدی حمایت می کنیم را فراموش نکنید  .

مربیان تیم های ملی بانوان و آقایان کبدی برای اینکه به همه استعدادها فرصت داده باشند پس از  مسابقات سراسری قهرمانی کشور بیش از ۲۰۰ بازیکن را در اردوهای مختلف تا کنون محک زده اند و اهالی فن می دانند در این شرایط سخت برگزاری اردوهای شبانه روزی ۱۰ روزه چه هزینه هایی در بر دارد با این وجود فدراسیون کبدی برای حفظ جایگاه ایران و دفاع از دو عنوان قهرمانی تمام تلاش خود را تا به امروز بکار گرفته است وبنظر می رسد اکنون وقت حمایت از فدراسیون به خصوص در باب بودجه سال آینده که سال بازی های آسیایی  و انجام بازی های تدارکاتی است .

گفت و گو: سیدرضا فیض آبادی