شنبه یکم اردیبهشت ماه
دور حذفی والیبال باشگاه های کشور؛

دود و کنده در پلی آف اول

روز نخست پلی آف اول والیبال باشگاه های کشور احتیاط و محافظه کاری در تیم ها موج می زد. در این روز 258 امتیاز در برد و باخت های تیم ها تاثیرگذار بود و در پی 805 پوئن رد و بدل شده، این پیکان تهران و سپاهان اصفهان بودند که در سایه کار گروهی و نمود بازیکنان باتجربه خود به پیروزی دست پیدا کرد.

در دو مسابقه روز گذشته حمزه زرینی قدرتی زن تیم پیکان 14 و امیر غفور قطر پاسور تیم سپاهان 13 امتیاز به نام خود ثبت کردند تا مصداق ضرب المثل «دود و کنده» باشند.

پیکان با سرعت مطمئنه از تیم ساحل چیچست گذشت و زنگ هشدار را برای همه مدعیان این مرحله به صدا درآورد. در این بازی، بازیکنان شهرداری ارومیه نیمی از انتظارات را برآورده نساختند. اما پیکانی ها یکپارچه و پرانگیزه بودند. شاید در کنار مثلث پوریا فیاضی، حمزه زرینی و محمدرضا حضرت پور باید از یک سرعتی زن جوان و عالی به نام فرشاد اکبری هم به نیکی یاد کرد. اما در دیدار سپاهان و پاس گرگان نصف جهانی ها آنقدر خوب سرویس زدند و پخته و مبتنی بر تاکتیک عمل کردند که جوانان پاس اجازه خودنمایی نیافتند. در تیم سپاهان سوای امیر غفور که اشاره کرده بودیم، مجتبی میرزاجانپور هم غیرقابل مهار بود. البته این بازی ادامه دارد و باید دید فردا و پس فردا، دیدارهای دوم تیم های یاد شده چگونه رقم خواهد خورد.

عصر امروز در چارچوب این رقابت ها شهداب یزد و مس رفسنجان نوید یک دیدار گرم و تماشایی را می دهند و هراز آمل و سیرجان ایرانیان هم شاید دیدنی باشد و یخ بازی های روز نخست با دیدارهایی داغ ذوب شود.

نویسنده: جمشید حمیدی