جمعه هفتم اردیبهشت ماه

آستانه حضور آزمون در بایرلورکوزن

نشریه مشهور ورزش آلمان گزارشی درباره آخرین وضعیت مهاجم ایرانی تیم بایرلورکوزن منتشر کرد.

سردار آزمون با گذشت سه هفته از حضور در بایرلورکوزن تمرین‌های گروهی را آغاز می‌کند. در صورتی که همه چیز به خوبی پیش برود او بخشی از ترکیب این تیم در بازی آینده برابر آرمینیا بیلفلد خواهد بود. آزمون که از نظر فیزیکی همچنان نیازمند کار اندکی است وقتی نیم ساعت پس از همبازیانش وارد زمین تمرین بای آره‌نا شد، لبخندهایش قابل توقف نبود.

براین اساس مهاجمی که در نقل‌وانتقال‌های زمستانی با قراردادی 2.5 میلیون یورویی از زنیت روسیه به بایرلورکوزن پیوست با تورِ توپ روی شانه‌اش برای تکمیل تمرین‌های انفرادی وارد زمین مجاور تمرین شد. آزمون به شوخی به همبازیانش گفت: سلام برگشتم. شادی این بازیکن از بازگشت به زمین با توپ غیرقابل انکار بود. چیزی عجیبی نیست؛ زیرا او از 8 دسامبر (18 آذر) تاکنون بازی نکرده است. اکنون آزمون آماده بازگشت و انجام نخستین بازی برای بایرلورکوزن است. عقب ماندگی ناشی از ابتلا به ویروس کرونا، آسیب‌دیدگی و وقفه طولانی تمرین باید جبران شود. هرچند آزمون بخشی از تمرین‌های آماده‌سازی خود را دور از تیم بایرلورکوزن سپری کرده اما فرآیند ادغام او با همبازیانش به خوبی انجام شده و درگیر این پروسه بوده است. او حتی بخشی از گروه سفر کننده تیمش به دورتموند برای بازی 6 فوریه گذشته بود. آزمون با وجود دوره توانبخشی فرآیندهای ادغام شدن در بایرلورکوزن را به خوبی سپری کرد.

جراردو سِوانه، سرمربی بایرلورکوزن نیز درباره سردار آزمون می‌گوید: هنوز چند مرحله است که باید توسط آزمون طی شود. باید ببینیم این کافی است یا خیر. اگر هم کافی باشد فرصت کوتاهی برای بازی پیدا خواهد کرد.

وی درباره انتظاراتش از سردار آزمون گفت: باید او را در زمین ببینم و حس کنم. چگونه حرکت می‌کند و سپس تصمیم می‌گیرم آیا استفاده از او در ترکیب تیم منطقی است یا خیر. ما در کادر فنی و محیط تیمی کارهای زیادی انجام می‌دهیم تا بازیکنان احساس خوبی داشته باشند.

اکنون مهم است که آزمون بتواند برای بازی شنبه آینده لبخند را روی لبان مربی‌اش بنشاند.