پنجشنبه ششم اردیبهشت ماه

یوسفی: غریبه ها هاکی ایران را در دست گرفته اند

هاکی ایران در رکود و سکوت کامل به سر می برد و از روزی که دکتر قدیمی ریاست این فدراسیون را برعهده گرفت هیچ اقدام مهمی در این رشته صورت نگرفته است.

ابوالفضل یوسفی سرمربی سابق تیم ملی هاکی و مربی کنونی تیم ملی قزاقستان با گلایه از وضعیت حاکم بر این رشته به البرز ورزشی گفت: متاسفانه بیشتر افرادی که از رئیس فدراسیون حکم گرفته اند، هیچ ربطی به هاکی ندارند و حتی رئیس کمیته فنی این رشته فردی از متخصصان والیبال است که در خارج از ایران زندگی می کند و هیچ سنخیتی با رشته ما ندارد.

وی اضافه می کند: متاسفانه روسای هیات های استان ها را هم افرادی از دانشگاه آزاد تشکیل می دهند که چیزی از این ورزش نمی دانند. ورزشی که در زمان ریاست زنده یاد بهرام شفیع هشت بار قهرمان آسیا شده و مقام سوم جهان را دارد، اکنون تنها رشته المپیکی است که با بازی های آسیایی گوانگژو اعزام نمی شود و تنها ورزشی است که وزارت ورزش و جوانان آن را از لیست المپیاد ایرانیان حذف کرده است چرا که در فدراسیون هاکی هیچ کس دنبال حل مشکلات یا خواسته های ورزشکاران این رشته نیست.

یوسفی درباره حضور لژیونرهای فراوان ایرانی در خارج از کشور نیز می گوید: سوای من آقای بخارایی در فیلیپین مربیگری کرده بود و اکنون دبیر فدراسیون اسکیت شد و چند لژیونری که در ترکیه بازی می کنند و از کشورهای اروپایی پیشنهادات زیادی دارند، به بهانه بالارفتن سن آنها به تیم ملی نشدند. هرچند که از تیم ملی هم خبری نیست.

مربی سرشناس هاکی درباره قراردادش با تیم ملی قزاقستان اظهار کرد: امکانات و ساختار هاکی در این کشور به هیچ وجه با فدراسیون ایران قابل مقایسه نیست. همه چیز در سطح ایده آل قرار دارد و من وقتی این تشکیلات را می بینم واقعا افسوس می خورم که با داشتن این همه استعداد هیچ برنامه ای در داخل کشور نداریم.

گفت و گو: زهرا سلیمانی