شنبه یکم اردیبهشت ماه

حواشی شمشیربازی سر باز می کند!

شمشیربازی هرچند سعی کرده است که در سایه فعالیت کند اما به نظر می رسد که مشکلات این ورزش کم کم سر باز می کند و نارضایتی ها بیشتر می شود.

بنا بر اخبار رسیده پس از کناره گیری فخری، امین قربانی که دستیار او بود، هدایت تیم را برعهده گرفت و فخری مدیر فنی تیم های ملی سابر شد. تیم ملی سابر نیز به صورت منظم  اردوهای خود را دنبال کرد اما اکنون بعد از حدود شش ماه از این تغییرات، یک کناره گیری دیگر اتفاق افتاده است.

او در حالی تصمیم به پایان همکاری گرفت و این مسئله را به فدراسیون اعلام کرد که برنامه تیم ملی را تا بازی های آسیایی چیده بود و از الان مشخص است تیم سابر در چه رویدادهایی شرکت خواهد کرد. همچنین او در  اولین حضورش در قامت سرمربی، مقام پنجم تیمی جام جهانی گرجستان را به دست آورد بنابراین نتایج به گونه ای نبود که مورد هجمه قرار بگیرد.

سرمربیگری تیم سابر مردان تنها پست قربانی نبود و او سمت مدیر فنی تیم های ملی بانوان را برعهده داشت و در این مدت اردوی تیم ملی سازماندهی شد و تعداد نفرات بیشتری به خصوص از رده جوانان  به اردو ها و مسابقات انتخابی راه پیدا کردند اما با وجود این شرایط، اکنون این مسئولیت را هم واگذار کرد.

حالا باید دید که فدراسیون شمشیربازی در این باره چه واکنشی نشان خواهد داد؟ فدراسیونی که رئیس آن از بابت به هم خوردن دو مسابقه مهم بین المللی اظهار خوشحالی کردند. رئیسی که نتواند پول و امکانات بیاورد، چندین پست را با هم اداره می کند، چه سودی برای ورزش دارد؟