پنجشنبه ششم اردیبهشت ماه
طلسم پابرجا مانده در ساحل چیچست؛

مدعیان بزرگ به هم رسیدند

دو تیم از گردونه رقابت های حذفی لیگ برتر والیبال باشگاه های کشور خارج شدند. تیم جوان پاس گرگان سه ست مغلوب تیم استخوان دار سپاهان اصفهان شد.

پاس بی ستاره به لحاظ تکنیکی قابل توجه بود. اما بازیکن کلیدی تعیین کننده نداشت و سرگردان بین دو پاسور جوانش تاب نیاورد. سپاهان شایسته پیروزی بود و حالا این تیم پرمهره باید در روز سه شنبه مقابل تیم قدر پیکان برای رسیدن به دور بعدی پیکار کنند. پیکان دیروز در مصافی نوستالژیک بر تیم پرطرفدار شهرداری ارومیه پیروز شد تا با دو برد پیاپی راهی دور بعدی شود. محمدرضا تندروان سرمربی شهرداری که سال پیش با همین مهره ها قهرمان کشور شده بود، این بار نتوانست طلسم دیرپای قهرمان نشدن ارومیه ای ها را بشکند. وی بعد از شکست 3 بر صفر مقابل پیکان آن را باختی تحقیرآمیز خواند. اما این حرف ها برای دوستداران والیبال ساحل چیچست تکرار مکررات است. آنها همیشه سر بزنگاه می بازند بدون اینکه بنشینند و ارزیابی کنند. تیم ارومیه چند ایراد ملحوظ داشت، بالا بردن میانگین سنی بازیکنان، خستگی و والیبال زدگی صابر کاظمی و نداشتن نیمکت ذخیره های همتراز. آیا این ناکامی تلخ می تواند سال صفری برای پایتخت والیبال ایران باشد؟

پیکان و سپاهان اصفهان سه روز دیگر باید با همدیگر جدال کنند. اما پیشاپیش بنویسیم که حیف است که یکی از آنها را در نبرد پایانی نبینیم. در آن سوی جدول نیز امروز تکلیف دو تیم سقوط کننده مشخص می شود و شاید هم بازی آنها به دیدار سوم کشیده شود. بازی هراز آمل با سیرجان ایرانیان و مس رفسنجان با شهداب یزد بدون تردید حساسیت زیادی خواهد داشت. در این برهه ترمیم شرایط روانی تیم ها از اهمیت بسزایی برخوردار است. باید دید که مربیان واقعی و به اصطلاح مرد دیدارهای پلی آف چگونه عمل خواهند کرد.

نویسنده: جمشید حمیدی