جمعه دهم فروردین ماه
گفت و گو با صفوی، عضو سابق تیم های والیبال و دوومیدانی؛

بی اعتنایی پیشکسوتان دردآور است

قهرمانان ورزشی در گذشته اغلب چند رشته ای بودند و آنقدر وقت برای رشد و تعالی خود می گذاشتند، گاهی در چند رشته عضو تیم ملی بودند. یکی از این ورزشکاران صاحبنام پروین صفوی بود که در دو رشته والیبال و بسکتبال به عضویت تیم ملی درآمد.

وی البته متعلق به نسل دهه 50 است. اما همچنان ورزش را تعقیب می کند. استاد دانشگاه بود و اکنون به قول خودش خانه داری می کند. با پروین صفوی درباره والیبال بانوان ایران گفت و گو کردیم. وی گفت: من طرفدار تیم ذوب آهن اصفهان هستم چون خودم متولد نصف جهان بوده و همواره به شهرم تعصب داشته و دارم. اعتقاد من بر این است که دختران ایران در والیبال به لحاظ فیزیکی و تکنیکی خوب هستند. قدهای بلند آنان را که می بینم، لذت می برم اما در قالب تاکتیک خیلی چشمگیر نیستند. در زمان ما مربیان خارجی مثل کرودا از ژاپن و پارک از کره جنوبی بازیکنان ما را تاکتیک پذیر بار آورده بودند و حالا امیدوارم که مربی ایتالیایی بتواند این خلاء را در والیبال دختران ایران پرسازد.

رکورددار سابق دوهای صد و دویست متر دوومیدانی ایران درباره این رشته نیز می گوید: متاسفانه در دوومیدانی برای بانوان به اندازه آقایان هزینه نمی کنند و توجه چندانی به آن ندارند. من وقتی که فرزانه فصیحی را در اصفهان دیدم، مطمئن بودم که ایشان می توانند در سطح بین المللی مطرح شوند و اکنون شما ملاحظه می کنید که رکورد حضور در مسابقات جهانی را به دست آورده است.

پروین صفوی که همسر اصغر پاشاپور عضو سابق تیم ملی شمشیربازی ایران است، درباره نحوه فعالیت پاشاپور در این رشته گفت: ما هم اینک در کرج زندگی می کنیم و آقای پاشاپور به درخواست جوان های استان البرز در تمرینات آنها شرکت می کنند و چند بازیکن به تیم ملی جوانان ایران هدیه داده است. اما به هیچ وجه پایش را به سالن مسابقات شمشیربازی نمی گذارد چون از فدراسیون این رشته دلخور است و متاسفانه رئیس فدراسیون حتی حالی از قهرمانان این رشته نمی پرسد. نمی دانیم چرا نسبت به پیشکسوتان و ملی پوشان صاحبنام گذشته بی اعتنایی می شود.

گفت و گو: ج - دوستدار