شنبه یکم اردیبهشت ماه

آقابیگ: به کوچینگ سرمربی باختیم

تیم ملی بسکتبال ایران مغلوب قزاقستان شد. در این مسابقه که در مجموعه ورزشی آزادی تهران برگزار شد، محمد جمشیدی از ایران با 31 امتیاز بهترین بازیکن میدان شد. این در حالی بود که در تیم قزاقستان نیکولای باژین فقط 23 امتیاز به دست آورده بود. نتیجه فوق نشان می دهد که در تیم قزاقستان بازی بین همه بازیکنان تقسیم شده بود و تک چهره مفهومی نداشت.

دکتر حسن میرزاآقابیگ، بازیکن و کاپیتان سابق تیم ملی بسکتبال در نگاه کارشناسی خود می گوید: تیم ما به کوچینگ ضعیف باخت وگرنه قزاقستان در حدی نبود که بخواهد تیم ما را شکست بدهد. چند تعویض اشتباه از سوی سرمربی نه تنها کارساز نشد بلکه فضا را برای رسیدن حریف به ما و عبور از تیم ملی بسکتبال مهیا ساخته بود. از سویی دیگر نوعی خستگی در بازیکنان مشاهده شد که باید دید دلیل آن چیست؟

میرزاآقابیگ درباره حریف آینده تیم ملی بسکتبال در مسیر انتخابی جام جهانی نیز می گوید: باید سوریه را شکست بدهیم. هرچند سوری ها با مغلوب ساختن بحرین ثابت کرده اند که تیمی همتراز ایران در اختیار دارند.

ملی پوش سابق بسکتبال ایران درباره انتخابات ریاست این ورزش نیز می افزاید: تخلفاتی در زمان انتخابات فدراسیون قبلی صورت گرفته بود که به ضرر بنده تمام شد. در آیین نامه انتخابات روسای فدراسیون ها دیگر بحث بازنشستگی وجود ندارد در صورتی که آقایان مرا به بهانه بازنشستگی از ثبت نام منع کرده بودند و چون از مکاتبات خود در این زمینه نتیجه نگرفته اند، به وزارت ورزش شکایت بردند.

گفت و گو: جمشید حمیدی